سایت‌های همسریابی محلی برای کلاهبرداری

سرهنگ رامین پاشایی به آسیب‌هایی که سایت‌های همسریابی در پی دارند اشاره کرد و گفت: متاسفانه در این سایت‌ها شاهد انواع کلاهبرداری مالی بوده‌ایم و نظارت‌ها در این حوزه پاسخگوی جامعه نبوده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، برنامه «گفتگوی اجتماعی» رادیو گفت‌وگو با موضوع سایت‌های همسریابی در فضای مجازی و با حضور سرهنگ رامین پاشایی معاون اجتماعی پلیس فتا به روی آنتن رفت.

سرهنگ رامین پاشایی با بیان اینکه علت رشد سایت‌های همسریابی در مسائل فرهنگی ریشه دارد، گفت: نظارت‌های کافی بر عملکرد سایت‌های همسریابی وجود ندارد که با رفتارهای مجرمانه سبب سوء استفاده برخی افراد از این فضا می‌شود.

وی افزود: تقاضاهای کاذبی در حوزه سایت‌های همسریابی وجود دارد و با توجه به اینکه قوانین به خوبی نوشته نشده‌اند و به خوبی نیز اجرا نمی‌شوند، این سایت‌ها در فضای مجازی جولان دارند.

معاون اجتماعی پلیس فتا از وجود ناهماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی کشور در این حوزه گفت و بیان کرد: از سوی دیگر بین سایت‌های همسریابی هماهنگی به صورت کامل وجود دارد و این در واقع گردانندگان این سایت‌ها در کمال این ناهماهنگی از شرایط سوء استفاده می‌کنند و متاسفانه امنیت فضای مجازی و کاربران را تهدید می‌کنند.

پاشایی به آسیب‌هایی که سایت‌های همسریابی در پی دارند اشاره کرد و افزود: متاسفانه در این سایت‌ها شاهد انواع کلاهبرداری مالی بوده‌ایم و نظارت‌ها در این حوزه پاسخگوی جامعه نبوده است. افرادی مبادرت به دایر کردن سایت‌هایی تحت عنوان همسریابی کرده‌اند و اپلیکیشن‌هایی را نیز در این زمینه ساخته‌اند و متاسفانه تقاضاهایی که در این زمینه وجود دارد کاذب است.

وی از وجود انواع کلاهبرداری‌ها در سایت‌های همسریابی گفت و بیان کرد: این سایت‌ها یا پولی را از متقاضیان این سایت‌ها دریافت می‌کردند و پاسخگوی تعهدات خود نبودند و یا در اقدام پیچیده‌تر و سازمان یافته‌تر، ارتباطی با قربانی برقرار می‌کردند و قول و قرارهایی می‌گذاشتند. از قربانی تقاضای کلیپ‌های شخصی کرده و پس از آن اقدام به اخاذی می‌کردند.

معاون اجتماعی پلیس فتا اشاره کرد: متاسفانه پرونده‌های قضایی که به پلیس فتا ارسال می‌شود زیاد است و تجزیه و تحلیل آن‌ها نشان می‌دهد تمام کسانی که وارد این حوزه می‌شوند آسیب دیده هستند و مورد سوء استفاده قرار گرفته‌اند و پس از آن برای شکایت به مراجع قضایی مراجعه کرده‌اند.

کد خبر: 1077641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =