جزئیات پرداخت تسهیلات دانشگاه آزاد به دانشجویان، اعضای هیأت علمی و کارکنان

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی، دستورالعمل اجرایی تفاهم نامه منعقده بین دانشگاه آزاد اسلامی و بانک ملی ایران را ابلاغ کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، محمدمهدی فداکار معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی، «دستورالعمل اجرایی تفاهم‌نامه منعقده بین دانشگاه آزاد اسلامی و بانک ملی ایران» را به رؤسای استان‌ها، واحدها، مراکز آموزشی و معاونت آموزش های عمومی و مهارتی(سما) ابلاغ کرد.

جزئیات پرداخت تسهیلات دانشجویی

براساس بندهای این دستورالعمل، دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشگاه، براساس مفاد تفاهم نامه منعقده در صورت تأیید نیاز دانشجو توسط واحد دانشگاهی، می توانند علاوه بر استفاده از تسهیلات صندوق رفاه دانشجویان واحد، وام های وزارتین علوم و بهداشت، از تسهیلات بانکی بهره مند شوند.

ردیف

مقطع

مبلغ وام (ریال)

بازپرداخت

نرخ

1

کاردانی

50000000

24

10 درصد

2

کارشناسی

100000000

48

10 درصد

3

کارشناسی ارشد

150000000

36

10 درصد

4

دکتری

400000000

60

10 درصد

لازم به ذکر است، این تسهیلات به عنوان کمک هزینه شهریه تحصیلی دانشجویان بوده و به حساب شهریه دانشجو نزد واحد دانشگاهی مربوطه واریز می شود.

ثبت‌نام دانشجویان متقاضی در بخش صندوق رفاه دانشجویان سامانه www.sajed.iau.ir صورت می گیرد.

اعطای تسهیلات به اعضای هیأت علمی و کارکنان

کارکنان و اعضای هیأت علمی رسمی (رسمی قطعی، رسمی آزمایشی)، پیمانی و قراردادی می توانند مبلغ 600 میلیون ریال با نرخ سود 10 درصد با مدت بازپرداخت 60 ماهه دریافت کنند.

براساس بندهای این دستورالعمل، کارکنان و اعضای هیأت علمی دانشگاه که تاکنون جهت دریافت تسهیلات به بانک معرفی نشده اند، در صورتی که از بانک های عامل هیچ گونه کارت اعتباری دریافت نکرده اند، می توانند از تسهیلات اعطای کارت اعتباری به مبلغ 500 میلیون ریال با نرخ سود 12 درصد و با مدت بازپرداخت 36 ماهه استفاده کنند.

همچنین ارائه کارت‌های اعتباری ارتباطی به سایر تسهیلات دریافتی کارکنان و اعضای هیأت علمی از بانک ملی نداشته و معرفی شدگان از طرف دانشگاه همزمان می توانند با رعایت مانده دو سوم حقوق و مزایا از تسهیلات پرداختی و کارت اعتباری استفاده کنند.

جزئیات تسهیلات خرید، احداث یا تکمیل پروژه های عمرانی

در این دستورالعمل آمده است: تمام واحدها و مراکز دانشگاهی که قصد استفاده از تسهیلات بانکی جهت خرید، احداث و یا تکمیل پروژه های عمرانی خود را دارند، می توانند پس از انجام اقدامات لازم با نرخ سود 10 درصد و مدت بازپرداخت 60 ماهه مبلغ مصوب دریافت کنند.

تسهیلات خرید تجهیزات و تأمین ملزومات مورد نیاز

براساس بندهای این دستورالعمل، تمام واحدها و مراکز آموزشی که جهت بهره برداری از ساختمان های احداثی نیاز به تأمین تجهیزات دارند و در همین راستا نیاز به دریافت تسهیلات بانکی به منظور تأمین مالی دارند، می توانند پس از انجام اقدامات لازم مبلغ مصوب را با نرخ سود 10 درصد و مدت بازپرداخت 60 ماهه دریافت کنند.

همچنین پرداخت تسهیلات برای اجرای پروژه ها و طرح های دانش بنیان معرفی شده از طرف دانشگاه در صورت ارائه تضمین ها و وثایق مورد قبول بانک، توسط شرکت دانش بنیان خواهد بود و دانشگاه در این خصوص تعهدی نخواهد داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1077646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =