در جنگ تمام عیار اقتصادی باید مراقب هر تصمیم‌ و اقدام باشیم

رئیس مجلس شورای اسلامی، در جلسه با نمایندگان جوان مجلس بر ضرورت تشکیل کارگروه‌های کاری میان جوانان مجلس تاکید کرد و از آن‌ها خواست تا پیشتاز زیست مومنانه در مجلس شورای اسلامی باشند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، محمدباقر قالیباف شامگاه دوشنبه ۲۸ مهرماه در نشست با نمایندگان جوان مجلس بر تداوم و تکرار جلسات با نمایندگان جوان مجلس تاکید کرد و گفت: از ویژگی های این جلسه جوانانه و مومنانه حضور تمامی مدعوین و پیگیری مباحث با نشاط و اشتیاق است و اگر چه نظرات متضادی نیز وجود دارد، اما صمیمیت و تعامل به خوبی مشاهده می شود.

وی همچنین با بیان اینکه باید پذیرفت در یک جنگ تمام عیار اقتصادی قرار داریم، افزود: در این جنگ اقتصادی نمی توان هرگونه تصمیمی را گرفت، لذا باید مراقب اقدامات خود باشیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پیش قراول حل بسیاری از مشکلات کشور جمع حاضر در این مکان است، اضافه کرد: رسیدن به فهم مشترک در این جمع، نخستین کاری است که باید در مسیر حل مشکلات کشور انجام دهیم تا از این فهم مشترک اولویت های مشترک استخراج و در نهایت در روش پیاده سازی به توافق خواهیم رسید.

قالیباف از نمایندگان جوان حاضر در جلسه درخواست تشکیل کارگروه های کاری را کرد و توضیح داد: بهتر است این کارگروه های کاری با همکاری کمیسیون ها و مرکز پژوهش های مجلس و متناسب با علاقه و تخصص نمایندگان جوان تشکیل شوند، لذا درخواست دارم موضوعات مورد نظر همچون اصلاح ساختار بودجه، قاچاق کالا و ارز، بورس انرژی و... را انتخاب کرده و شبانه روز بر روی این موضوعات کار کنید.

وی خطاب به نمایندگان حاضر در جلسه با بیان اینکه شما باید پیشتاز زیست مومنانه در میان نمایندگان مجلس باشید، گفت: پس از تشکیل کارگروه ها، نباید در جلسات بعدی مشکلی بدون ارائه راهکار آن مطرح شود، در واقع نمایندگان جوان در کنار هر مشکل، راهکار را نیز ارائه کنند. هر گروه کاری گزارش کار دهد تا آن فهم و اولویت مشترک مورد نظر ایجاد شود.  

رئیس قوه مقننه با بیان اینکه وظیفه مجلس سیاستگذاری و ریل گذاری است و البته این مهم زمانبر است، حل و فصل طرح اخذ مالیات از خانه های خالی در شورای نگهبان را ضروری دانست و افزود: طرح هایی همچون ساخت و تولید مسکن، اختصاص سبد کالا به افراد نیازمند، طرح دوفوریتی مربوط به بازار بورس و... از جمله اقدامات قابل توجه مجلس در چند ماه نخست آغاز کار آن به شمار می آیند.

بنابراین گزارش، پیگیری طرح شفافیت آرای نمایندگان، مشخص کردن اولویت های مجلس یازدهم، برنامه ریزی برای مقابله با افزایش قیمت ارز، خودرو و مسکن، صیانت از گام دوم انقلاب، شفافیت مواضع هیات رئیسه مجلس، ایجاد پیوست رسانه‌ای در مجلس، فعال کردن فراکسیون انقلاب، ادامه نظارت های میدانی از مناطق محروم از سوی رئیس و نمایندگان مجلس، ضرورت کاهش مشکلات اقتصادی مردم در زمان کوتاه و... از جمله مباحث مورد تاکید نمایندگان جوان در جلسه با رئیس مجلس بود.

منبع: ایسنا
انتهای پیام/

کد خبر: 1077652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =