مسئولان ترسو حق استفاده از کلمه عقلانیت را ندارند

صلح امام حسن(ع) بر اساس عقلانیت بود؛ کمااینکه پذیرش قطعنامه 598 نیز کاری عقلانی بود اما مسئولان ترسو حق استفاده از کلمه عقلانیت را ندارند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دولت یازدهم و دوازدهم با شعار و وعده‌های بهبود اقتصاد و معیشت؛ مسئولیت اداره کشور را به دست گرفت و در واقع تنها راهبرد خود برای حل مشکلات کشور را در مذاکرات و برجام خلاصه کرد. صاحبنظران معتقدند حسن روحانی سال‌ها حل تمام مشکلات کشور را به برجام گره زده و از ظرفیت و توان داخلی غافل ماند. کارشناسان پیش‌بینی می‌کردند روحانی پس از شکست برجام از نگاه به غرب ناامید شود؛ اما متاسفانه شاهد هستیم وی با تحریف تاریخ صدر اسلام و زندگی امام حسن(ع) بازهم از مذاکره و سازش سخن به میان می‌آورد.

حمزه گرجه در گفت‌وگو با ایسکانیوز با اشاره به تحریف تاریخ صدر اسلام توسط رئیس جمهور بیان کرد: افرادی به مناسبت‌های مختلف وقایع تاریخی‌ مانند صلح امام حسن(ع)  را با تفسیری نادرست به شرایط روز تعمیم می‌دهند و از این رهگذر به دنبال اغراض سیاسی خود هستند.

وی ادامه داد: رئیس جمهور قبلا نیز واقعه عاشورا را به مذاکره با دشمن پیوند داده بود و این بار صلح امام حسن(علیه السلام ) را با  تحریف ماهیت آن، زمینه‌ای برای هموار کردن مسیر مذاکره و سازش با آمریکا قرار داده است.

دبیر سیاسی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران با بیان اینکه مشکلات معیشتی مردم روز به روز افزایش می‌یابد، گفت: روحانی اگر  علت پذیرش صلح و مذاکره مانند امام حسن(ع ) را خواست اکثریت جامعه می‌داند، باید به درخواست اکثریت مردم به رفع مشکلات معیشتی نیز بپردازد.

وی اضافه کرد: برخی از مسئولان باید بدانند که  تاریخ گواهی می‌دهد که صلح هنگامی رخ داد که امام حسن مجتبی(ع) میان میدان در حال مبارزه بودند و اینگونه نبود که در خانه نشسته باشند و دم از سازش بزنند. بعلاوه صلح زمانی رخ داد که نزدیک‌ترین اشخاص به امام خیانت کردند.

به گفته گرجه؛ در حال حاضر میلیون‌ها نفر در کشور  منتظر اشاره رهبر انقلاب برای مبارزه با استکبار جهانی و آمریکا هستند و قطعا آنها اجازه نخواهند داد که  نسخه سازش و تسلیم تحت عنوان صلح به رهبری تحمیل شود.

این دانشجوی دانشگاه تهران مطرح کرد: صلح امام حسن(ع) بر اساس عقلانیت بود؛ کمااینکه پذیرش قطعنامه 598 نیز کاری عقلانی بود اما مسئولان ترسو حق استفاده از کلمه عقلانیت را ندارند. در شرایطی که مردم در میدان جنگ اقتصادی و جنگ با ویروس کرونا هستند، رئیس جمهور به عنوان بالاترین مقام اجرایی کشور حتی در جلسات مهم مانند جلسه سران قوا حاضر نمی‌شود و آنگاه دم از سازش می‌زند.

وی با تاکید بر اینکه مشکلات کشور با مذاکره حل نمی‌شود، گفت: مشکلات کشور با تغییر نگاه غربگرایانه به خودباوری و تکیه به ظرفیت‌های درونی حل می‌شوند. خواسته دانشجویان از دولت، رفع تحریم‌های تسلیحاتی که خود دولت داوطلبانه بر کشور تحمیل کردند، نیست بلکه توجه به  ظرفیت‌های بی‌شمار داخلی در راستای حل مشکلات کشور است. 

گرجه در تکمیل سخنان خود گفت: جریان دانشجویی به رئیس جمهور پیشنهاد می‌دهد که در سال آخر مسئولیت خود به جای طرح این گونه مسائل، با کمک گرفتن از متخصصان حوزوی و دانشگاهی، چندماه باقی مانده را به خوبی مدیریت کرده و مشکلات معیشتی مردم را حل کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1077655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =