بودجه را نسبت به گذشته شفاف‌تر و عملیاتی‌تر خواهیم کرد

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به توافق بین دولت و مجلس برای اصلاح ساختار بودجه گفت: تمام توانمان را به کار می‌گیریم تا جایی که ممکن است بودجه را نسبت به گذشته شفاف کنیم و درآمدها و هزینه‌ها نیز شفاف‌تر و بودجه عملیاتی‌تر شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، حمیدرضا حاجی بابایی با اشاره به تصویب کلیات طرح احکام کلی بودجه سال ۱۴۰۰(اصلاح ساختار بودجه) در کمیسیون برنامه و بودجه اظهار کرد: اصلاح ساختار بودجه یک امر گسترده و وسیع است و همه کمیسیون‌های تخصصی مجلس باید درگیر آن باشند؛ در اینجا کمیسیون برنامه و بودجه نقش تلفیق را دارد.

وی افزود: موضوع اصلاح ساختار بودجه طیف وسیعی از اصلاح قانون مالیات‌ها تا اصلاح قانون بانکداری، ساختار دولت، شفافیت درآمدها و هزینه‌ها تا شرکت‌های دولتی را شامل می‌شود.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس یادآور شد: در مدتی که کمیسیون با سازمان برنامه روی موضوع اصلاح ساختار کار می‌کرد، ۱۰ تا ۱۲ مورد را احصا کردیم که در این زمینه با دولت به توافق برسیم و در نهایت طرح اصلاح ساختار بودجه به عنوان احکام کلی بودجه ۱۴۰۰ به تصویب به کمیسیون رسید.

وی ادامه داد: ما در هر ۱۲ مورد با دولت توافق داشتیم که نظام حقوق‌ها، شفافیت در منابع درآمدها و مسائل گوناگون مثل مالیات‌ها از جمله آن است. ان شاءالله بتوانیم آن را جمع بندی کنیم. ما معتقدیم این کار کاری نیست که به تنهایی انجام شود بلکه باید دولت و مجلس در کنار هم کار کنند.

حاجی بابایی خاطرنشان کرد: سعی ما این است که تمام توانمان را به کار بگیریم تا جایی که ممکن است بودجه را نسبت به گذشته شفاف کنیم و درآمدها و هزینه‌ها نیز شفاف‌تر شود و بودجه عملیاتی تر شود. در بحث شرکت‌های دولتی البته قبلاً شفاف‌سازی صورت گرفته اما باز هم باید به سمت شفاف سازی بیشتر برویم و از حالت تهاتر نفت ایران را به عدد و رقم تبدیل کنیم و همچنین سعی می‌کنیم برنامه ششم را در اصلاح ساختار بودجه بیشتر لحاظ کنیم و در نهایت تبصره ۱۴ و ماده واحده که رابطه شان معلوم نیست را مشخص کنیم. ما می‌دانیم که عدد ماده واحده بودجه ۵۷۰ هزار میلیارد نیست بلکه خیلی بالاتر است لذا این رقم باید شفاف شود.

منبع: ایسنا
انتهای پیام/

کد خبر: 1077657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =