مجلس طرح خرید خدمات آموزشی را رد کند

بسیج دانشجویی پردیس کوثر دانشگاه فرهنگیان استان کهگیلویه و بویراحمد در نامه‌ای خطاب به عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان کرد: مجلس با رد طرح خرید خدمات آموزشی؛ پرونده این قانون 11 ساله را برای همیشه مختومه کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛  بسیج دانشجویی پردیس کوثر دانشگاه فرهنگیان استان کهگیلویه و بویراحمد درباره طرح خرید خدمات آموزشی خطاب به مهدی روشنفکر عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی نامه‌ای نوشت.

در بخش ابتدایی این نامه آمده است: طرح الحاق تبصره ١١ به ماده ١٧ قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق التدریس و نهضت سواد آموزی را امضا کردید. قانونی که مصوب سال ۸۸ بوده و بنا بود یک بار برای همیشه  تکلیف معلمان حق التدریسی، نهضت سواد آموزی، مربیان پیش دبستانی و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مشخص کند. 

در بخش دیگری از این نامه آمده است: در حال حاضر  شاهد آن هستیم که با گذشت حدود ۱۱ سال از تصویب قانون نامبرده ۱۱ الحاقیه و اصلاحیه خورده تا جایی که حدود ۱۹۷ هزار نفر از این طریق تحت عنوان معلم به استخدام اموزش و پرورش درآمده‌اند. حال و پس از ۱۱ سال و ۱۱ بار الحاقیه مجددا طرح الحاق تبصره ۱۱ به ماده ۱۷ قانون مذکور در دستور کار مجلس قرار گرفت که به موجب آن وزارت آموزش و پرورش مکلف است ظرف مدت دو سال پس از تصویب این قانون به معلمان طرح خرید خدمات آموزشی که در طول سال‌های تحصیلی ۹۳۹۴ تا ۹۸۹۹ بر اساس ماده ۴۱ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) به کار گرفته شده اند را به منظور تامین نیرو با توجه به مقطع تحصیلی (حداقل لیسانس)، جنسیت و سنوات همکاری با این وزارتخانه پس از گذراندن یک دوره در دانشگاه فرهنگیان (حداکثر سه ماهه) و اخذ نمره قبولی در آزمون پایان دوره به استخدام در آورد. 

در این نامه خطاب به عضو کمیسیون آموزش مجلس بیان شده است: تعجب آنجاست که نمایندگان مجلس علی رغم آگاهی و اشراف بر وضعیت نیروهای خرید خدماتی و ضربات جبران ناپذیری که این رویکرد در آینده بر پیکره نظام تعلیم و تربیت وارد می‌کند همچنان به دنبال تثبیت جایگاه ایشان در آموزش و پرورش هستند.  طرحی که بخش قابل توجهی از کمبود معلم در وزارت آموزش و پرورش را جبران می‌کند اما گویا هدف صرفا افزایش آمار معلمان و نه افزایش کیفیت آن است. با مصوب شدن این طرح عملا فرصت چندین هزار ردیف استخدامی آموزش و پرورش از دانشگاه فرهنگیان گرفته می‌شود و موجب تضعیف این دانشگاه و در دراز مدت، ضربه به  سرمایه‌های انسانی کشور خواهیم بود که این اتفاق دهن کجی آشکار به اسناد بالادستی و فرامین بیِّن و صریح رهبری عزیز است. 

در این نامه عنوان شده است: انتظار این هست موضع، عملکرد و آرای شما در مجلس شورای اسلامی به عنوان فردی که برآمده از خانواده بزرگ آموزش و پرورش و مهم‌تر دانشگاه فرهنگیان هستید، همه و همه در مسیر ارتقای کمی و کیفی دانشگاه و افزایش کیفیت نیروی انسانی این وزارتخانه باشد.

 در بخش پایانی این نامه آمده است: کیست که نداند دنبال کردن این مدل جذب معلم عملا دانشگاه فرهنگیان را که بنا بود مرکز ثقل اصلی آموزش و پروش باشد به حاشیه رانده و به مسیر فرعی تربیت معلم و نه اصلی بدل خواهد کرد.  از حضرتعالی درخواست داریم با رد این طرح و بلکه بسته شدن پرونده این قانون یازده ساله برای همیشه، نیز تلاش در جهت توسعه زیر ساخت‌های کمی و کیفی دانشگاه فرهنگیان در مسیر تحقق تحول بنیادین آموزش و پرورش گامی موثر بردارید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1077688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • نیما FR ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      0 0
      یکی نیست به اینها بگوید لطفا خوتان راجای ما بگذارید ! چندین سال با حقوق و بیمه ناچیز زحمت کشیدید به بچه های این مرز و بوم با خلوص نیت تدریس کردید در شرایط بحرانی کمک حال آموزش و پرورش بودید که آخر شما را کنار بگذارند ؟ آیا این دور از اخلاق نیست ؟