بازگشایی سراهای دانشجویی برای دانشجویانی که واحد عملی دارند/ شهریه خوابگاه‌ به واحدهای دانشگاهی واگذار شده است

مدیرکل امور دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: باتوجه به این که حضور تعدادی از دانشجویان به واسطه داشتن واحدهای عملی در دانشگاه لازم بود، اقدام به بازگشایی خوابگاه‌های دانشجویی با رعایت کلیه پروتکل‌های بهداشتی کردیم.

علیرضا صامت مدیرکل امور دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره وضعیت خوابگاه‌های دانشجویی و ساماندهی دانشجویان خوابگاهی در شرایط کرونایی کشور اظهارکرد: باتوجه به این که حضور تعدادی از دانشجویان به واسطه داشتن واحدهای عملی در دانشگاه لازم بود، اقدام به بازگشایی خوابگاه‌های دانشجویی با رعایت کلیه پروتکل‌های بهداشتی کردیم.

وی افزود: طبیعی است که انجام شیوه‌نامه‌های بهداشتی، موجب افزایش هزینه‌های خوابگاهی می‌شود؛ به عنوان مثال، کاهش تعداد حضور دانشجویان در خوابگاه به 1 الی 3 نفر با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و یا در دسترس بودن مواد ضدعفونی کننده به مقدار کافی، از جمله مواردی است که منجر به افزایش هزینه خواهد شد.

صامت ادامه داد: تعیین شهریه خوابگاه‌ به واحدهای دانشگاهی واگذار شده است و تاکید کرده‌ایم هزینه‌ها به نحوی تنظیم شود که از اجاره بهای یک اتاق مشابه در آن شهر، کمتر باشد.

مدیرکل امور دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در پاسخ به سوالی درباره میزان نقل و انتقال دانشجویان باتوجه به شیوع کرونا گفت: به واسطه شیوع کرونا، یک بند به آیین نامه نقل و انتقال دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی که دارای واحدهای عملی هستند، اضافه شد؛ این دانشجویان با بارگذاری مشخصات محل سکونت در سایت منادا و موافقت مبدا و مقصد، فرآیند نقل و انتقال را انجام می‌دهند.

وی اضافه کرد: حدود 9 هزار نفر از دانشجویان درخواست نقل و انتقال داده‌اند که با 80 درصد آن‌ها موافقت شده البته با درخواست تعداد محدودی از دانشجویان به علت نبود ظرفیت در واحد مقصد و مبدا مخالفت شده است. همچنین به علت شرایط کشور ناشی از شیوع ویروس کرونا و برگزاری کلاس‌های مجازی، میزان درخواست برای نقل و انتقال کمتر شده است و رفت و آمد برای دانشجویانی که دارای واحدهای نظری هستند، وجود ندارد.

صامت در پایان با اشاره به توسعه آموزش آنلاین و حل مشکلات و نواقص آن خاطرنشان کرد: ما جلساتی را با مسئولان و کارکنان بخش IT دانشگاه برگزار کرده‌ایم و تلاش خواهیم کرد با جمع آوری و شناسایی نواقص، مشکلات دانشجویان در حوزه آموزش مجازی را در سال تحصیلی جدید به حداقل میزان ممکن برسانیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1077694

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =