فهرست منابع سوالات کنکور سراسری ۱۴۰۰ اعلام شد

سازمان سنجش آموزش کشور در اطلاعیه‌ای فهرست منابع سوالات کنکور سراسری سال 1400 را اعلام کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز) اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور درباره مصوبات بیست و چهارمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو و همچنین منابع آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ منتشر شد.

براساس این اطلاعیه، میزان و نحوه تاثیر سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ همانند سال 99 حداکثر ۳۰ درصد با تاثیر مثبت و مواد و ضرایب دروس امتحانی و دروس موثر سوابق تحصیلی آزمون همانند سال 99 است.

همچنین مصوبه هفدهمین جلسه 26 اسفندماه 97 شورای سنجش و پذیرش دانشجو باردگر تائید شد و از آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ و بعد از آن، سنجش فقط با یک آزمون و بر مبنای دروس نظام آموزشی جدید ۳-۳-۶ انجام می‌شود.

برای داوطلبان دارای دیپلم علوم و معارف اسلامی که در گروه آزمایشی علوم انسانی شرکت می‌کنند، منابع درس امتحانی «فرهنگ و معارف اسلامی» کتاب‌های «اصول عقاید ۱، ۲ و ۳»، منابع دروس امتحانی «زبان عربی عمومی و تخصصی» کتاب‌های «عربی، زبان قرآن ۱، ۲ و ۳» و منابع درس امتحانی «تاریخ» کتاب‌های «تاریخ اسلام ۱ و ۲ و تاریخ ۳ (ایران در دوره اسلامی)» درنظر گرفته می‌شود. در زمان ثبت‌نام آزمون سراسری در گروه علوم انسانی، داوطلبان دارای دیپلم علوم و معارف اسلامی باید انتخاب کنند که صرفاً به یکی از دفترچه سوالات عمومی و تخصصی گروه علوم انسانی از «منابع دیپلم علوم انسانی» پاسخ می‌دهند یا به دفترچه سوالات گروه علوم انسانی که «منابع چهار درس الهیات و معارف اسلامی، زبان عربی عمومی و تخصصی و تاریخ آن»، کتاب‌های دیپلم علوم و معارف اسلامی است.
جدول فهرست کتب منبع سؤالات آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ بر اساس نظام ۳-۳-۶ به شرح زیر است:

دروس عمومی

دروس تخصصی گروه علوم ریاضی

دروس تخصصی گروه علوم تجربی 

دروس تخصصی گروه علوم انسانی 

انتهای پیام/

کد خبر: 1077734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =