استفاده روشمند از ظرفیت‌های فضای مجازی برای توسعه فعالیت‌های فرهنگی

رئیس کمیته فرهنگ و فضای مجازی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: کمیته فرهنگ و فضای مجازی با تدابیر ریاست دانشگاه آزاد اسلامی و معاونت فرهنگی تشکیل شد که هدف اصلی آن، توسعه و روشمندسازی فعالیت‌های فرهنگی در بستر فضای مجازی است.

عزیز نجف پور آقابیگلو رئیس کمیته فرهنگ و فضای مجازی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره اولویت‌ها و سیاست‌های جدید این کمیته اظهار کرد: کمیته فرهنگ و فضای مجازی با تدابیر ریاست دانشگاه آزاد اسلامی و معاونت فرهنگی تشکیل شد که هدف اصلی آن، استفاده روشمند از ظرفیت‌های فضای مجازی برای توسعه فعالیت‌های فرهنگی است.

وی افزود: این کمیته متشکل از 15 الی 16 نفر از خبرگان فضای مجازی است که در عین حال که همگی جوان هستند، در حوزه فضای مجازی هم سوابق علمی و راهبردی و مدیریتی خوبی هم دارند.
مشاور معاون فرهنگی دانشگاه ادامه داد: این کمیته وظیفه دارد ضمن شناسایی ظرفیت‌های دانشگاه آزاد در حوزه فرهنگی فضای مجازی و همچنین ظرفیت‌های خارج از دانشگاه، اقدام به تدوین سیاست‌های کلان فرهنگی و فضای مجازی و متعاقبا، برنامه‌های کلان و محلی برای اجرا در واحدهای دانشگاهی اقدام کند.

نجف پور تصریح کرد: این فرآیند با مشارکت جدی واحدها و استان‌ها انجام می‌شود پس از تمامی همکاران در واحدها دعوت می‌کنیم تا در فرآیند سیاست‌گذاری و برنامه ریزی فعالیت‌های فرهنگی در فضای مجازی مشارکت داشته باشند تا دانشگاه آزاد در ساحت فضای مجازی، به مجموعه‌ای توانمند تبدیل شود.

دبیر شورای عالی فضای مجازی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ما در طرح کلان تحول دانشگاه آزاد در عرصه مجازی شدن در تمامی حوزه های راهبردی دانشگاه اعم از آموزش، پژوهش، فناوری و ... اقدام به تشکیل کمیته هایی مشابه کمیته فرهنگ و فضای مجازی کرده ایم و این کمیته ها در ذیل شورای عالی قرار است سیاست‌های کلان مجازی شدن دانشگاه آزاد را تدوین کند.

مشاور رییس دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: رویکرد ریاست دانشگاه بر این است که مجازی شدن دانشگاه طبق الگوی مهندسی فرهنگی انجام شود. لذا کمیته فرهنگ و فضای مجازی عملا کمیته راهبردی دبیرخانه شورا هم خواهد بود که در فرصت‌های بعدی توضیحات بیشتری درخصوص شورای عالی فضای مجازی دانشگاه آزاد اسلامی ارائه می‌شود.
انتهای پیام/

کد خبر: 1077741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =