استیضاح رئیس‌جمهور به نفع کشور نیست

استیضاح رئیس‌جمهور توسط مجلس با وجود نکات مثبت نمی‌تواند آورده خاصی برای کشور به همراه داشته باشد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، طرح استیضاح و بی‌کفایتی سیاسی حسن روحانی رئیس جمهور برای چندمین بار توسط نمایندگان در مجلس شورای اسلامی مطرح شد. سستی و ناتوانی در اداره قوه مجریه، سوء مدیریت در بازار ارزی کشور و عدم کنترل قیمت‌ها، عدم موفقیت در برخورد با مقوله بیکاری، عدم کنترل قاچاق، قانون گریزی، اجرا نکردن اصول 24گانه اقتصاد مقاومتی و عدم موفقیت در دیپلماسی داخلی و خارجی و برجام از جمله محورهای استیضاح روحانی بوده که توسط نمایندگان مجلس بیان شده است.

علیرضا فرهادی‌زاده در گفت‌وگو با ایسکانیوز با اشاره به موضوع استیضاح رئیس جمهوری بیان کرد: در حال حاضر مردم از بهبود شرایط اقتصادی و معیشتی تا حدود زیادی ناامید شده‌اند و در این راستا از دولت دوازدهم نیز قطع امید کرده‌اند. استیضاح روحانی شاید تا حدودی حس امیدواری را به جامعه القا کند؛ چرا که به مردم ثابت می‌شود اگر مسئولی در ایفای وظایف خود کم‌کاری کند دستگاهی وجود دارد که به آن نظارت داشته باشد.

وی با بیان اینکه استیضاح رئیس جمهور دارای نکات منفی است، گفت: براساس قانون اگر رئیس جمهور استیضاح شود؛ معاون اول رئیس جمهور باید مسئولیت اداره کابینه را بر عهده گیرد و تا زمان انتخابات دولت به فعالیت خود ادامه دهد.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان عنوان کرد: در حال حاضر رئیس جمهور به تنهایی مسئول مشکلات به ویژه فشارهای اقتصادی نیست بلکه جریان حامی تفکرات دولت نیز در به وجود آمدن شرایط فعلی اثرگذار هستند. اگر روحانی توسط مجلس استیضاح شود شاید این جریانات نیز تا حدودی در عملکرد و تفکرات خود تغییری ایجاد کند؛ اما در نهایت این استیضاح با وجود نکات مثبت نمی‌تواند خیلی آورده خاصی به همراه داشته باشد.

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری نیز بارها بیان کردند که دولت باید تا آخرین روز کاری خود فعالیت کند. همچنین در کشورهای پیشرفته جهان اول و اروپایی نیز تا به حال موردی مشاهده نشده که رئیس جمهور استیضاح شود. 

نمایندگان به وعده‌های انتخاباتی خود عمل نکرده‌اند

فرهادی زاده با تاکید بر اینکه مجلس شورای اسلامی تاکنون عملکرد قابل توجهی نداشته است، گفت: نمایندگان فعلی مجلس؛ پیش از انتخابات در مراسمات تبلیغاتی خود بارها به مردم و دانشجویان وعده تحقق شفافیت در امور مجلس و آرای نمایندگان را داده بودند اما متاسفانه هنوز این وعده عملیاتی نشده است.

این دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان مطرح کرد: به گفته بسیاری از کارشناسان مجلس یازدهم یکی از انقلابی‌ترین مجالس شورای اسلامی است؛ اما با گذشت چند ماه هنوز عملکرد خاصی از نمایندگان برای بهبود معیشت مردم مشاهده نشده است. 

دولت به دموکرات‌ها امید نداشته باشد

فرهادی‌زاده با بیان اینکه دولت یازدهم و دوازدهم غیر از مذاکره با غرب هیچ سیاست خارجه دیگری نداشت، گفت: رهبر انقلاب بارها تاکید کردند که تنها راهکار گشایش اقتصادی نگاه درون‌زا است؛ اما دولت حل تمامی مشکلات کشور در مذاکره با آمریکا و غرب را معنا کرده است. 

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان با تاکید بر اینکه سیاست خصمانه آمریکا علیه ایران ثابت است، گفت: در حال حاضر دولت و حامیان سیاست مذاکره تمام حواس خود را به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا معطوف کردند؛ چراکه معتقدند دونالد ترامپ برای ادامه مذاکرات نامناسب بوده و جو بایدن گزینه بهتری برای این روند است. 

وی ادامه داد: جو بایدن نماینده حزب جمهوری‌خواه آمریکا در مناظرات سیاسی خود بارها اعلام کرده که اگر رئیس جمهور شود تمایلی به امتیاز دهی به ایران در مذاکرات ندارد و مواضع و تحریم‌های آمریکا مقابل ایران بدون تغییر باقی خواهد ماند. 

فرهادی‌زاده در پایان خاطرنشان کرد: روحانی و طرفداران مذاکره باید بدانند همان گونه که اوباما و ترامپ به تعهدات برجامی خود عمل نکرده‌اند قطعا بایدن نیز همین راه را در پیش خواهد گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1077748

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =