ضرورت توجه به مهارت آموزی سربازان در قانون بودجه۱۴۰۰

مشاور عالی قرارگاه مهارت آموزی سربازان نیروهای مسلح ابراز امیدواری کرد که در قانون بودجه ۱۴۰۰ اعتبارات لازم برای مهارت آموزی سربازان پیش بینی شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، سردار موسی کمالی با اشاره به دیدار فرمانده قرارگاه مهارت آموزی سربازان نیروهای مسلح با عضو هیات رییسه مجلس و عضو فراکسیون تولید و اشتغال مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس شورای اسلامی در بحث مهارت آموزی سربازان و کمک و ارتقای آن نقش بسیار موثری دارد و از این رو قرارگاه مهارت آموزی سربازان به دنبال افزایش تعامل و راهکارهایی است که بتوان با کمک مجلس این امر را تسریع کرد.

وی درباره جزئیات دیدار گفت: در این دیدار از سوی فرمانده قرارگاه مهارت آموزی سربازان بر این موضوع تاکید شد که اصلاح مقررات یکی از ضروریات برای اجرای مهارت آموزی و توانمندسازی سربازان است. همچنین از سوی طرف مقابل نیز این پیشنهاد مطرح شد که فرمانده قرارگاه در فراکسیون اشتغال و کمیسیون امنیت حضور پیدا کرده تا میزان تعامل با نمایندگان مجلس افزایش پیدا کند.

کمالی با بیان اینکه توانمندسازی و مهارت آموزی به عنوان یک رویکرد جدید و تحولی در سربازی باید مورد توجه همه دستگاه ها و قوا از جمله دولت و مجلس قرار بگیرد، گفت: باید شرایطی فراهم شود که از ظرفیت سربازی حداکثر استفاده به نفع جوان انجام شود و این افراد بتوانند ضمن انجام وظایف دفاعی و امنیتی، مهارتی را هم آموخته و پس از خدمت آن را به کار بگیرند.

مشاور عالی قرارگاه مهارت آموزی سربازان نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه در همین راستا به نظر می رسد که لازم است در قوانین مربوط به سربازی و نیز برنامه هفتم توسعه بخشی تحت عنوان توانمندسازی و مهارت آموزی کارکنان وظیفه قرار بگیرد، گفت:  در این جلسه ابراز امیدواری شد که در قانون بودجه سال ۱۴۰۰ نیز اعتبارات لازم برای آموزش مهارت آموزی سازمان‌های ذیربط پیش‌بینی شود.
 

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1077750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =