آماده‌سازی سراهای دانشجویی برای اسکان دانشجویان/ برنامه‌ استقبال از نودانشجویان تدوین شده است

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل گفت: درخصوص آماده‌سازی خوابگاه‌ها و سراهای دانشجویی هیچ مشکلی وجود ندارد و بر اساس تعداد خوابگاه‌ها که برای خواهران در نظر گرفته شده، جوابگوی تمامی دانشجویان دختر متقاضی خوابگاه هستیم.

علیرضا عبدالرحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره فعالیت‌ها و اقدامات فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل در شرایط کرونایی اظهار کرد: استفاده از رسانه‌های مجازی به عنوان یکی از اقطاب اثرگذار در اجرای برنامه‌های فرهنگی به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و اولین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، جشنواره سراسری از حماسه تا حماسه ویژه دانشگاهیان(اساتید، کارکنان و دانشجویان) از جمله فعالیت‌هایی است که در حوزه فضای مجازی صورت گرفته است.

وی افزود: برگزاری دوره‌های معرفتی، مهارتی، ارتباطی، بصیرتی ویژه اساتید و کارکنان، اجرای تعاملات فرهنگی و برنامه‌های ناظر بر نقش آفرینی دانشگاه در تعالی فرهنگی شهر، اجرای برنامه فرهنگی مشارکتی با ادارات و سازمان‌های مربوطه، اجرای برنامه‌های مناسبتی و ثابت سالیانه و حمایت از کانون‌های فرهنگی و اجتماعی و صنایع فرهنگی خلاق در دانشگاه از جمله برنامه‌هایی است که تا آخر سال پیش‌بینی شده است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل بیان کرد: جهت گسترش تعاملات و تبادل نظر با مخاطبین و ارائه برنامه‌ها با محوریت مخاطبین(دانشجو، اساتید و کارکنان و بویژه خانواده های دانشگاهی) همچنین به منظور رعایت پروتکل‌های خاص بهداشتی به‌ویژه در زمان شیوع ویروس منحوس کرونا و نیز جهت کاهش هزینه‌های اداری، نسبت به ایجاد چندین گروه و کانال در شبکه‌های اجتماعی اقدام شد.

عبدالرحیمی درباره برنامه‌های تولیدی در فضای مجازی عنوان کرد: برنامه‌هایی از جمله مسابقات فرهنگی و مذهبی و کتابخوانی و دوره‌های آموزشی، کارگاه‌های معرفتی، مهارتی، ارتباط موثر، سبک زندگی اسلامی، ازدواج آسان، خانواده موفق، پیغام دوست(تفسیر موضوعی قرآن)، سیری در نهج البلاغه، حلقه‌های صالحین، مهدی شناسی، ترویج وصیت نامه حضرت امام(ره) و وصیت نامه شهدا از جمله حاج قاسم سلیمانی در فضای مجازی  جهت ترویج و گسترش  فرهنگ ایرانی و اسلامی و ناب محمد(ص) به‌همت معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اردبیل انجام شده است.

وی پیرامون برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در حوزه دانشجویی گفت: با عنایت به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «فکر کنید، بنویسید، در مجامع خودتان منعکس کنید، آن کرسی‌های آزاد اندیشی را که من 100 بار – با کم و زیادش – تاکید کرده‌ام»، با تامل در بیانات معظم له می‌توان دریافت که گسترش کرسی‌های آزاداندیشی یکی از ضروریات ارزشمند دانشگاه است.

برگزاری کرسی آزاداندیشی با موضوع «حجاب اجباری یا اختیاری»

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل ادامه داد: با در نظر گرفتن اهمیت کار چندین کرسی آزاداندیشی در دانشگاه برگزار شده است که می‌توان به عناوین آن از جمله «حجاب اجباری یا اختیاری»، «نماینده طراز انقلاب اسلامی»، «چالش مسوولین دانشگاه»، «چرایی دین» و «استکبارستیزی و روابط دختر و پسر» اشاره کرد.

عبدالرحیمی پیرامون فعالیت‌های تشکل‌های دانشجویی اظهار کرد: مهمترین دغدغه تشکل‌های دانشجویی مسائل سیاسی و اقتصادی روز کشور است و برنامه‌های به‌عمل آمده جهت توسعه و هدایت تشکل‌های دانشجویی عبارت است از اجرای برنامه‌های متنوع و مشارکتی بین تشکل‌ها و نهاد مقام معظم رهبری و استفاده ازظرفیت فضای مجازی است. با بهره مندی از همان فضاهای مجازی و نشریات دانشجویی که البته در این مورد بودجه فرهنگی هم یکی از عوامل یاری کننده محسوب می‌شود، باعث اجرای هرچه بیشتر برنامه‌ها و میل به رسیدن به اهداف والای دانشجویی و دانشگاهی درزمینه ارزش‌های انقلاب اسلامی خواهد شد.

وی با اشاره به برنامه تدوین شده برای دانشجویان جدیدالورود نیز خاطرنشان کرد: تمامی برنامه‌های فرهنگی در این خصوص با محوریت مولفه‌های کلیدی هشتگانه( عقلانیت، امیدواری، اعتماد به نفس و ...) برنامه‌ریزی و اجرایی شده است. تهیه بسته‌های فرهنگی و تهیه کلیپ کوتاه برای معرفی دانشگاه و استفاده از ظرفیت اساتید بالاخص دانش خانواده در انتقال پیام‌های لازم به دانشجویان جدیدالورود، آماده سازی محیط دانشگاه و به‌ویژه فضاهای ثبت نام با حفظ پروتکل‌های بهداشتی، غبارروبی و عطرافشانی مساجد و مزار شهدا ،تهیه تعهد نامه‌های آراستگی و شئون رفتاری و همچنین اقداماتی در خصوص تکمیل فرم‌های استعدادیابی از جمله این اقدامات است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل خاطرنشان کرد: درخصوص آماده سازی خوابگاه‌ها و سراهای دانشجویی هیچ مشکلی وجود ندارد و بر اساس تعداد خوابگاه‌ها که برای خواهران در نظر گرفته شده، جوابگوی تمامی دانشجویان متقاضی خواهر هستیم. گندزدایی توسط نیروهای خدماتی به‌صورت روزانه از مکان‌های عمومی از قبیل سرویس بهداشتی، حمام، آشپزخانه ها و اتاق مطالعه وضد عفونی محل‌های که انتظار شیوع ویروس کرونا وجود دارد، صورت می‌گیرد. اخذ مجوز از معاونت پزشکی واحد اردبیل برای بازگشایی خوابگاه‌ها با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی، تشکیل جلسات توجیحی برای دانشجویان سرای دانشجویی، آموزش دانشجویان به منظور آگاه سازی ، توانمندسازی جهت پیشگیری از انواع بیماری‌ها به‌ویژه در خصوص شیوع ویروس کرونا. در خصوص تاسیس و احداث خوابگاه متاهلی فعلا اقدامی نشده است.

عبدالرحیمی در خصوص تسهیل امر ازدواج و تخفیف شهریه دانشجویان عنوان کرد: برگزاری کارگاه‌های ازدواج آسان، تهیه کتابچه و بروشور در خصوص ازدواج آسان با تاکید بر فرمایشات ائمه معصومین(ع) و بزرگان دین( مقام معظم رهبری)،اعزام به سفر زیارتی مشهد مقدس، اهدای کارت هدیه به هردو زوج، اهدای هدایای متبرک به زوجین، اعطای وام ازدواج با شرایط مناسب و تخفیف شهریه به زوجین، برگزاری مراسم باشکوه باحضور خانواده‌ها در شرایط عادی از جمله امتیازات رفاهی است که دانشگاه برای ازدواج دانشجویان درنظر گرفته است.

 وی خاطرنشان کرد: برای دانشجویانی که در حین تحصیل ازدواج می کنند برای مقاطع کاردانی و کارشناسی صد درصد تخفیف اعمال می‌شود و برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا 50 درصد تخفیف در شهریه همان نیمسال اعمال می‌شود؛ چنین حمایت‌های باعث شده است که در طول یکسال گذشته تعداد 105 نفر از دانشجویان ازدواج کنند. براساس آیین نامه تخفیفات، دانشجویان تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد و دانشجویان بی بضاعت از تخفیفات بهره‌مند می‌شوند و همچنین برای رفاه افتصادی دانشجویان علاوه بر اعمال تخفیف، وام دانشجویی نیز ارائه می‌شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل  گفت: آیین‌نامه آراستگی و شئون فرهنگی حرکت فرهنگی گسترده‌ای در سطح دانشگاه‌های کشور محسوب می شود که با عملیاتی کردن آن نتایج خوبی بدست آمد و یکی از نکته‌های قوت آیین نامه، کارکردن در زمینه آراستگی وشئون فرهنگی و رفتاری و ارزش دادن به فریضه امر به معروف و نهی از منکر است. درگیر کردن تمام حوزه‌ها در این زمینه اتحاد و همدلی دانشگاهیان را می رساند. تفکیک ورودی برادران و خواهران در درب ورودی دانشگاه که درراستای شناسایی و ارشاد دانشجویان، ارتباط صمیمی و مادرانه درحین ارشاد دانشجویان بدحجاب، به چالش کشیدن اساتید فعال در زمینه فعالیت‌های فرهنگی و گسترش روحیه اخلاقی و تربیتی در سطح دانشگاه از جمله اقدامات اثرگذار در راستای آیین‌نامه شئون و آراستگی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1077761

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =