دولت سهم ۲۵۰۰ میلیارد تومانی خود از آزادراه غدیر را پرداخت کرد

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: دولت کل سهم مشارکت خود در ساخت آزادراه جنوبی تهران را پرداخت کرد و این پروژه امسال افتتاح می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، به نقل از شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، جلال بهرامی افزود: معاون رئیس جمهور در خرداد ماه سال جاری از این پروژه بازدید کرد و با تاکید بر اهمیت این آزادراه در توسعه کشور و رفع گلوگاه‌های ترافیکی استان‌های تهران و البرز آمادگی کامل در تأمین سهم مشارکت دولت را در اتمام پروژه اعلام کرد.

وی اظهار داشت: طبق توافق قبلی و با مساعدت سازمان برنامه و بودجه کشور در پرداخت کل سهم مشارکت دولت در آزادراه جنوبی تهران این پروژه تا پایان سال جاری زیر عبور ترافیک قرار می‌گیرد.

وی برآورد هزینه تمام شده در این پروژه را ۳ هزار ۶۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: تا کنون ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده و با توجه به تأمین کل اعتبار سهم دولت، لازم است سرمایه گذار نسبت به تأمین سهم خود به مبلغ ۱,۱۰۰ میلیارد تومان اقدام کند.

بهرامی پیشرفت فیزیکی آزادراه را ۸۵ درصد اعلام کرد و گفت: هم اکنون ۹۴ درصد پیشرفت فیزیکی در بخش روسازی پروژه صورت گرفته و ۱۴۲ کیلومتر از مسیر نیز آسفالت شده است.

وی آزادراه جنوبی تهران را یکی از مهمترین کریدورهای ترانزیتی کشور دانست و افزود: این آزادراه نقش حیاتی در ساماندهی ترافیک استان‌های تهران و البرز دارد و نقطه اتصال تمامی بزرگراه‌ها و راه‌های منشعب از پایتخت و استان البرز است.

معاون ساخت و توسعه آزادراه بیان داشت: این آزادراه ۱۵۸ کیلومتری در چهار قطعه طراحی شده است. قطعه یک به طول ۴۰ کیلومتر و قطعه دو به طول ۵۰ کیلومتر در حال حاضر در مرحله تکمیل ابنیه فنی و عملیات روسازی قرار دارند. قطعه سوم به طول ۳۰ کیلومتر نیز در حال تکمیل عملیات روسازی و قطعه چهار این آزادراه به طول ۳۸ کیلومتر تکمیل شده و در مرحله نصب تابلو و علائم قرار دارد.

وی کاهش ۲۰ کیلومتری طول مسیر را از مزایای بهره برداری از این آزادراه برشمرد و افزود: کاهش ۹۰ دقیقه‌ای زمان سفر برای وسایل نقلیه سبک و ۱۱۰ دقیقه‌ای وسایل نقلیه سنگین از دیگر فواید بهره برداری از این آزادراه است.

بهرامی یادآور شد: این آزادراه گلوگاه ترافیکی کریدور شرق به غرب است و نقش اساسی در تسهیل ترافیک عبوری از استان‌های شمال غربی و غرب کشور که از تهران عبور و به سمت جنوب، جنوب شرق و شمال شرق سفر می‌کنند، خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1077764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =