ریزش نرخ‌ ارز در بازار و تلاش برای فروش دلارهای دپوشده

بازار ارز روند کاهشی خود را آغاز کرده و از ترس همین افت نرخ، بسیاری در بازار فروشنده شده‌اند؛ همانطور که ظرف چند ساعت نرخ دلار ۱۴۸۰ تومان کاهش یافت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، در جریان معاملات امروز سه شنبه ۲۹ مهرماه، از ابتدای آغاز معاملات تا لحظه تنظیم این خبر (۱۳:۱۳) نرخ دلار در صرافی‌های بانکی ۱۴۸۰ تومان افت کرده است.

برخی تحلیلگران بازار بر این باورند که انتظارات تورمی در بازار ارز تخلیه شده و روند افت قیمت دلار آغاز شده است؛ همین مساله بسیاری از خریدارانی که برای حفظ ارزش، پول‌های خود را روانه بازار ارز کرده بودند، نگران و روانه بازار کرده است تا فروش هرچه سریعتر اسکناس های دلار، جلوی زیان را بگیرند. 

طی ایام اخیر قیمت دلار روند صعودی در پیش گرفته بود و یکشنبه این هفته در شروع معاملات هفتگی بازار (پس از تعطیلی ۲۸ ماه صفر) برای اولین بار کانال ۳۲ هزار تومان را فتح کرد. اما به نظر می رسد با تخلیه انتظارات تورمی در بازار، دارندگان اسکناس ارز به تکاپو افتاده اند تا در نقطه سود، موجودی شان را تبدیل به ریال کنند چرا که طی دو روز گذشته، یعنی دوشنبه و امروز، سه شنبه، قیمت دلار در صرافی های بانکی حدود ۴ هزار تومان کاهش یافته است.

در لحظه تنظیم خبر(۱۳:۲۷) در صرافی‌های بانکی قیمت هر اسکناس دلار آمریکا برای خرید ۲۶ هزار و ۲۰ تومان و برای فروش ۲۸ هزار و ۲۰۰ تومان است؛ ضمن اینکه نرخ خرید هر یورو نیز ۳۱۳۰۰ تومان و نرخ فروش آن ۳۳۵۰۰ تومان است.

منبع: مهر
انتهای پیام/

کد خبر: 1077769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =