به دنبال همکاری امنیتی، نظامی و اقتصادی با آلمان هستیم

نخست‌وزیر عراق که به آلمان سفر کرده امروز در یک کنفرانس خبری مشترک با حضور صدراعظم این کشور شرکت کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق که شب گذشته برای دیدار با مقامات آلمان، عازم برلین شده بود، امروز (سه‌شنبه - ۲۰ اکتبر) با آنگلا مرکل صدراعظم این کشور دیدار کرد و در یک کنفرانس خبری مشترک با حضور او شرکت کرد.

به نوشته پایگاه خبری «بغداد الیوم»، مرکل در ابتدای این کنفرانس خبری گفت: برگزاری انتخابات زودهنگام در ژوئیه آتی، موجب بازگشت اعتماد ملت عراق به روند سیاسی می‌شود و من از خواست دولت عراق برای اصلاح امور و برگزاری انتخابات زودهنگام استقبال می‌کنم.

نخست‌وزیر عراق گفت که سفرش به آلمان در چارچوب اثبات پایبندی عراق به روابط بین‌الملل و همکاری امنیتی و نظامی برای مقابله با تروریسم در منطقه است.

وی افزود: به برلین آمدم تا بر تعهدات عراق در قبال روابط عمیق و مشارکت همیشگی با آلمان تاکید کنم و قدردانی دولت و ملت عراق از آلمان برای حمایت از ما در مبارزه با تروریسم را انتقال دهم.

الکاظمی ادامه داد: ما به همکاری امنیتی و نظامی برای مبارزه با تروریسم در چارچوب ناتو امیدواریم و تلاش می‌کنیم که مشکلات آوارگان و پناهندگان و جنگجویان خارجی را حل کنیم. همچنین می‌خواهیم که به حمایت و تجربه آلمان در زمینه اقتصادی و اطلاعاتی دست یابیم. آلمان کشور مهمی است و ما برای دستیابی به مشارکت با آن تلاش می‌کنیم.

وی با اشاره به فعالیت‌ شرکت‌های آلمانی در عراق گفت: ما به اعلام مرحله دوم اجرای نقشه راه برای توسعه بخش برق با مشارکت شرکت‌های آلمانی نزدیک می‌شویم.ضمن اینکه ما به دنبال افزایش همکاری‌ها در زمینه توسعه زیرساخت‌ها هستیم و به استفاده از حمایت مالی امیدواریم.

نخست‌وزیر عراق تاکید کرد که انتخابات زودهنگام عراق نیمه‌های سال آینده میلادی به صورت کاملا شفاف برگزار می‌شود.

الکاظمی که دیروز در فرانسه با مقامات این کشور دیدار کرد، شب گذشته عازم برلین شد تا در ادامه سفر دوره‌ای خود به چند کشور اروپایی با مقامات آلمانی درباره تقویت روابط دوجانبه رایزنی کند. وی قرار است پس از آلمان به بریتانیا سفر کند.

منبع: فارس
انتهای پیام/

کد خبر: 1077780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =