سوزاندن سه غیر نظامی توسط داعش در مناطق تحت کنترل پیشمرگه در شمال عراق

استاندار کرکوک خبر داد که عناصر داعش سه غیر نظامی را در مناطق تحت کنترل نیروهای پیشمرگه در این استان هدف قرار داده و سوزاندند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، «راکان الجبوری» استاندار کرکوک از جنایت جدید عناصر تروریستی داعش در شمال عراق خبر داد.

شبکه خبری العهد به نقل از الجبوری گزارش داد که عناصر داعش سه غیر نظامی را در روستای «شوکیر» واقع در استان کرکوک هدف قرار داده و سوزاندند.

وی خبر داد که این مناطق از نظر امنیتی تحت کنترل نیروهای پیشمرگه کُرد قرار دارد.

در همین ارتباط، گروه «العتبه العلویه» وابسته به سازمان الحشد الشعبی اخیرا به استان کرکوک در شمال عراق نیرو اعزام کرد.

بنا به دستورات فرماندهان الحشد، این گروه، هنگ «مأموریتهای ویژه» را به استان کرکوک فرستاد. هدف این هنگ، مبارزه با عناصر باقی مانده داعش و از بین بردن منابع مالی این گروه تروریستی است.

نیروهای این هنگ در مواضع مهم و حیاتی متمرکز شدند و مأموریت خود را در پشتیبانی از نیروهای امنیتی برای تقویت امنیت و ثبات کرکوک آغاز خواهند کرد.

این در حالی است که  دولت مرکزی عراق به نخست‌وزیر مصطفی الکاظمی و حکومت منطقه کردستان این کشور جمعه گذشته بر سر نحوه اداره شهرستان سنجار (واقع در استان نینوی، شمال غرب عراق) به توافق رسیدند. بر اساس این توافق نیروهای پیش‌مرگه کرد در کنار نیروهای پلیس وظیفه تأمین امنیت این شهرستان را به صورت مشترک تأمین خواهند کرد.

بغداد گفته است که این توافق با هدف مقابله با فعالیت گروه‌های تروریستی مانند پ.ک.ک در این منطقه حاصل شده است. با این حال، گروه‌های عراقی با اعتراض به این توافق، هدف از انعقاد این توافق را اخراج نیروهای الحشد الشعبی از این منطقه مرزی دانسته‌اند.

این مسئول عراقی درخواست کرد که تمامی مناطق این استان، تحت مسئولیت و تسلط نیروهای امنیتی دولت فدرال قرار گیرد.

عراق در سال 2017 پیروزی در برابر داعش را اعلام کرد. این گروه تروریستی یک سوم از مساحت این کشور را در اشغال خود داشتند.

هم اکنون برخی از عناصر داعش در مناطق مختلفی از عراق به صورت پراکنده حضور دارند، ولی نیروهای سازمان الحشد الشعبی و سایر نیروهای عراقی در حال پاکسازی مناطق مختلف این کشور از وجود این عناصر هستند.

تصاویر زیر از تشییع جنازه این قربانیان جنایت داعش، منتشر شده است.

منبع: فارس
انتهای پیام/

کد خبر: 1077784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =