آمریکا و اروپا باید از آسیا  در مبارزه علیه کرونا درس بگیرند

کارشناس ارشد امور اضطراری سازمان جهانی بهداشت اقدامات کشورهای آسیایی در مبارزه با کرونا و تداوم آن‌ها را ستود و گفت اروپا و آمریکای شمالی باید از الگوی کشورهای آسیایی دنباله‌روی کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(کرونا-درس-بگیرند">ایسکانیوز)، یک کارشناس سازمان جهانی بهداشت روز دوشنبه گفت اروپا و آمریکای شمالی باید از الگوی کشورهای آسیایی در تداوم اقدامات ضد شیوع کرونا و قرنطینه هر کسی که با افراد مبتلا در تماس قرار می‌گیرد، دنباله‌روی کنند.

به گزارش رویترز، «مایک رایان» کارشناس ارشد امور اضطراری این سازمان در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: منطقه اروپای سازمان جهانی بهداشت که شامل روسیه می‌شود، در هفته گذشته  ۸۵۰۰ مرگ را ثبت کرد و نیمی از کشورها شاهد افزایش ۵۰ درصدی موارد ابتلا بوده‌اند.

وی افزود: در ماه‌های اخیر مقامات استرالیا، چین، ژاپن و کره جنوبی شیوع را با تشخیص موارد و قرنطینه آن‌ها کاهش داده‌اند.

رایان گفت: آن‌ها بعد از رسیدن به خط پایان هم به دویدن ادامه دادند زیرا می‌دانستند مسابقه تمام نشده و خط پایان کذب بوده است. بسیاری از کشورها یک خط پایان فرضی قرار دادند و وقتی از آن رد شدند، فعالیت‌های خود را کند کردند.

این مقام سازمان جهانی بهداشت افزود: کشورهای آسیا، جنوب آسیا، غرب اقیانوس آرام که موفق بوده‌اند، به عقیده من این فعالیت‌های اساسی را ادامه دادند.

«تدروس آدهانوم» مدیرکل سازمان جهانی بهداشت هم از مقامات کشورها خواسته به مبارزه علیه ویروس کرونا ادامه دهند.

او در همین خصوص گفت: می‌دانم خستگی ایجاد شده اما ویروس نشان داده هر زمان گارد خود را باز کنیم می‌تواند به سرعت بازگردد و بیمارستان‌ها و سیستم درمانی را تهدید کند.

منبع: فارس
انتهای پیام/

کد خبر: 1077786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =