ابراز امیدواری «عون» به حصول توافق برای حفظ حقوق حاکمیتی لبنان

رئیس‌جمهور لبنان در دیدار با هماهنگ‌کننده سازمان ملل ابراز امیدواری کرد، مذاکرات ترسیم مرزی به توافقی منجر شود که حقوق مالکیتی لبنان را حفظ کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، «یان کوبیچ» هماهنگ‌کننده سازمان ملل در لبنان با رئیس‌جمهور این کشور در کاخ «بعبدا» دیدار کرد.

بر اساس گزارش روزنامه «النهار»، محتوای این دیدار درباره مذاکرات ترسیم مرزی که اولین جلسه آن هفته گذشته در «الناقوره» مقر نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در جنوب لبنان برگزار شد، بود.

در ادامه این گزارش آمده، کوبیچ نقش سازمان ملل در این مذاکرات و قواعدی را که شرکت‌کنندگان در مذاکرات بر آن تکیه داشتند، تشریح کرد و افزود، زبان عربی در کنار زبان انگلیسی در این مذاکرات استفاده شد و مذاکرات‌کنندگان در اولین جلسه حرفه‌ای‌گری و مسؤولیت‌پذیری زیادی از خود نشان دادند.

میشل عون هم از کوبیچ به خاطر نقش سازمان ملل در نظارت بر این مذاکرات و میزبانی آن با همکاری آمریکا به عنوان میانجی قدردانی و ابراز امیدواری کرد که مذاکرات فنی برای ترسیم مرزهای دریایی مورد اختلاف به توافقی برای حفظ حقوق حاکمیتی لبنان منجر شود.

بیست و سوم مهرماه، مذاکرات غیر مستقیم میان لبنان و رژیم صهیونیستی برای حل اختلافات مرزی با میانجی‌گری آمریکا در مقر نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در جنوب لبنان آغاز شد.

منبع: فارس
انتهای پیام/

کد خبر: 1077792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =