رفع تصرف بیش از ۳۰ هزار مترمربع از «اراضی ملی» ورامین

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان های قرچک و ورامین از رفع تصرف ۳۶ هزار مترمربع از اراضی ملی پلاک جهان آباد شهرستان ورامین خبرداد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، اصغر سپه وند افزود: اراضی رفع تصرف شده با هدف حفظ انفال و عرصه های ملی و در اجرای حکم قطعیت یافته صادره از سوی دادگاه عمومی بخش جوادآباد ورامین از ید متصرف خارج و به دولت بازگردانده شده است.

وی ادامه داد: عملیات اجرای حکم قضایی مبنی بر بازپس گیری این اراضی تصرفی که اقدامات غیرقانونی شخم و شیار روی آن انجام شده بود، با حضور عوامل نیروی انتظامی و یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان ورامین به مرحله اجرا درآمد.

سپه وند با اشاره به اینکه مردم نقش مهم و محوری در توسعه و حفاظت از عرصه های منابع طبیعی دارند، خاطرنشان کرد: حفاظت از منابع طبیعی وظیفه همگانی است و باید آحاد مردم جامعه به ویژه جوامع محلی و سازمان های مردم نهاد در این خصوص همیار منابع طبیعی باشند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان های قرچک و ورامین حفاظت از انفال و اراضی ملی را اساسی ترین و مهم ترین وظیفه سازمانی مجموعه منابع طبیعی دانست و اظهارکرد: اقدامات حفاظتی در قالب اکیپ های گشت و مراقبت و رصد روزانه عرصه های ملی با جدیت دنبال می شود و در دستور کار قرار دارد.

وی در پایان گفت: چنانچه حفاظت از این عرصه ها به خوبی انجام شود، این منابع ارزشمند کمتر دچار آسیب می شود و برای نسل های آینده حفظ خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران شهرستان ورامین دارای ۲۲۰ هزار هکتار اراضی ملی است.

منبع: ایسنا
انتهای پیام/

کد خبر: 1077796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =