تولید کیت هایی برای اعلام دقیق تاریخ انقضای مواد غذایی

معاون پژوهشی موسسه علوم و صنایع غذایی از ساخت سنسورهایی برای اعلام تاریخ انقضای مواد غذایی خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، دکتر پهلوان لو در نشست خبری امروز به مناسبت روز جهانی امنیت غذایی، ارتقای سطح سلامت جامعه را از رسالت های موسسه علوم و صنایع غذایی نام برد و افزود: در این راستا به منظور پایش سریع مواد غذایی کیت هایی را برای شناسایی آلاینده ها طراحی کردیم، به گونه ای که اگر این سنسورها در بسته بندی مواد غذایی قرار گیرد، می تواند میزان آلایندگی های موجود را اندازه گیری کند.

وی ادامه داد: علاوه بر آن کیت هایی را به مرحله ساخت رسانده ایم که با قرار گرفتن بر روی بسته بندی محصولات غذایی با ایجاد تغییر رنگ در آن، قادر به اعلام تاریخ انقضای مواد غذایی است.

پهلوان لو عدم نگهداری مواد غذایی را از دلایل افزایش ضایعات مواد غذایی در کشور دانست و ادامه داد: به منظور رفع این مشکل مرکزی را در این موسسه با همکاری بخش خصوصی تجهیز کردیم که در آن با استفاده از روش پلاسمای سرد علاوه بر افزایش ماندگاری غذا، بار میکروبی آن را کاهش می دهند، بدون آنکه به ماده غذایی آسیبی وارد شود.

معاون پژوهشی موسسه علوم و صنایع غذایی اضافه کرد: علاوه بر آن در این موسسه محصولی را عرضه کرده ایم که قادر است ۹۰ درصد از آلاینده های زیستی را کاهش دهد که این محصول برای مواد خام کشاورزی قابل استفاده است.

وی مواد خام کشاورزی را شامل هر گونه محصول کشاورزی غیر فرآوری شده دانست و ادامه داد: با استفاده از این محلول میوه و سبزیجات سالم می تواند وارد سبد خانوارها شود.

منبع: ایسنا
انتهای پیام/

کد خبر: 1077798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =