ظرفیت فرآورش گاز ایران حدود ۱۰ درصد افزایش می‌یابد

مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران از ساخت ۲ پالایشگاه جدید در مجموعه پارس‌جنوبی خبرداد و گفت: این پروژه‌ها ظرفیت فرآورش گاز را حدود ۱۰ درصد افزایش می‌دهند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، به نقل از شرکت ملی گاز ایران، مسعود زردویان درباره تعمیرات و آمادگی زمستانی پالایشگاه‌ها گفت: مطابق برنامه سالانه، از ابتدای امسال با توجه به شرایط ویژه‌ای که در کشور بر اثر شیوع ویروس کرونا حاکم شده، برنامه‌های ویژه‌ای برای انجام تعمیرات اساسی و فعالیت‌های پیش‌بینی شده در نظر گرفته شده است.

وی افزود: برنامه تعمیرات اساسی که بنا بود از نیمه فروردین‌ماه آغاز شود به یکم اردیبهشت ماه موکول شد و تا ابتدای آبان‌ماه ادامه می‌یابد و با اقدام‌هایی که انجام شده برای تولید گاز در فصل زمستان آمادگی کامل وجود دارد.

مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران با اشاره به اینکه با شیوع ویروس کرونا در سال ۹۹ شرایط ویژه‌ای برای تعمیرات اساسی در نظر گرفته شد و نتایج خوبی داشت، ادامه داد: ساخت ۲ پالایشگاه جدید برای شیرین‌سازی گاز ترش فازهای ۱۳، ۲۲ و ۲۴ پارس‌جنوبی، ظرفیت فرآورش گاز در این مجموعه را حدود ۱۰ درصد افزایش می‌دهد که امیدواریم امسال از آن بهره‌مند شویم.

زردویان با بیان اینکه با افزایش حدود ۱۰ درصدی مقدار فرآورش، اکنون فرآورش گاز به بالاتر از یک میلیارد مترمکعب رسیده و مقدار خوراک پالایشگاه‌ها نیز رقمی در همین حدود است، گفت: امسال، امکان فضای صادرات فراهم می‌شود و نتایج حاصل از صادرات گاز به‌دلیل توجه و تعهد نیروهای عملیاتی در شرایط سخت به‌ویژه شیوع ویروس کرونا، بسیار ارزشمند و ستودنی است.


انتهای پیام/
 

کد خبر: 1077832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =