۱۷۰۰ واحد تولیدی تحت تملک بانک‌ها به چرخه تولید بازمی‌گردند

قائم مقام وزیر صمت گفت: بر اساس آخرین آمار هزار و ۷۱۸ واحد تولیدی تحت تملک شبکه بانکی قرار دارند که در کوتاه‌ترین زمان به چرخه تولید باز می‌گردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)،  بابک دین پرست در حاشیه برگزاری جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در جمع خبرنگاران، گفت: در جلسه امروز مقرر شد وزارت اقتصاد با همکاری بانک مرکزی دستورالعمل‌های ویژه و بازگشت فوری واحدهای تحت تملک بانک‌ها به چرخه تولید و اشتغال را صادر کنند.

وی ادامه داد: تفاهم نامه‌ای نیز میان وزارت اقتصاد به عنوان نماینده بانک‌ها و معاونت‌های ذیربط وزارت صنعت، معدن و تجارت امضا می‌شود تا بتواند در کوتاه‌ترین زمان واحدهای تملک شده توسط شبکه بانکی را در اختیار متقاضیان قرار دهد.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تعیین و تکلیف چهار هزارو ۵۰۰ معدن غیر فعال کشور، اظهار داشت: همچنین در ادامه جلسه امروز مقرر شد در راستای تأکیدات ریاست جمهوری معادن غیر فعال به چرخه تولید باز گردند.

دین پرست تاکید کرد: با بازگشت این چهار هزار و ۵۰۰ معدن غیر فعال به چرخه تولید برای ۸۸۸ هزار نفر ایجاد اشتغال می‌شود که ۱۱۱ هزارِ آن اشتغال مستقیم است، در جلسه امروز برنامه زمانبندی بازگشت معادن به چرخه تولید مصوب شد که به استان‌ها ابلاغ خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: دستور کار دیگر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، احیا واحدهای صنعتی غیر فعال در شهرک‌های صنعتی بود که بر اساس گزارش‌های رسیده در حال حاضر ۱۰ هزار واحد در شهرک‌های صنعتی غیر فعال هستند.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین گفت: مشکلات این واحدهای صنعتی توسط کلینیک‌های تخصصی استان‌ها بررسی می‌شود تا واحدهایی که قابلیت احیا و بازگشت به چرخه تولید دارند توسط کارگروه‌های تسهیل و رفع موانع تولید اشتغال استان‌ها تعیین شوند.

دین پرست افزود: هدف گذاری وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر بازگشت هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی غیر فعال شهرک‌های صنعتی به چرخه تولید بود که در جلسه امروز مصوب شد این میزان به دو هزار واحد افزایش یابد.

وی در ادامه با اشاره به توافق وزیر کشور و صنعت برای راه اندازی مراکز شبانه روزی فوریت‌های رسیدگی به واحدهای تولیدی کشور تاکید کرد: ابلاغیه‌ای به استانداران ارسال شده که این مراکز تأسیس و به صورت شبانه روزی برای حل مشکلات و موانع واحدهای تولیدی اقدام کنند.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین گفت: این مراکز تا ۱۰ روز آینده راه اندازی می‌شوند و نمایندگان همه دستگاه‌های ناظر بر تولید در آن مستقرند، سامانه مناسبی هم برای آن پیش بینی شده و نمایندگان دستگاه‌ها مشکلات واحدهای تولیدی را به صورت شبانه روزی دریافت و مورد بررسی قرار داده و برای حل آن در کوتاه‌ترین زمان اقدام می‌کنند.


انتهای پیام/
 

کد خبر: 1077834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =