فعال کردن نشریات دانشجویی با برگزاری وبینار نشریه‌نویسی/ ۳۰ کرسی‌ آزاداندیشی در دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه برگزار شد

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه گفت: در سال جاری معاونت استان اقدام به فعال کردن نشریات با برگزاری وبینارهای نشریه‌نویسی از طریق تشکل‌های فعال دانشجویی کرده تا بتواند در این راستا پیشقدم باشد.

مهدی قهرمان نوه‌سی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با بیان اینکه نشریات دانشجویی و کانون‌ها جایگاه ویژه‌ای در حیات و مدیریت جریان‌های فرهنگی در دانشگاه دارند، اظهار کرد:  در سال  جاری معاونت استان سعی بر فعال کردن نشریات با برگزاری وبینارهای نشریه نویسی از طریق تشکل‌های فعال دانشجویی داشته است به که توفیقاتی در این امر بدست آمده است.

وی تصریح کرد: همچنین با معرفی اساتید توانمند و فعال در حوزه فرهنگی سعی به عمق بخشی محتوایی به نشریات موجود در دانشگاه را در دستور کار این واحد دانشگاهی قرار دادیم.

در بحث کانون‌ها مهمترین اولویت، تشویق دانشجویان به تنوع بخشیدن موضوعی کانون‌ها است تا محلی برای بروز علاقمندی‌های مختلف دانشجویان در این زمینه باشد چرا که تحقق آن با مشارکت خود دانشجویان می‌تواند حرکتی برای تجربه فعالیت‌های گوناگون فرهنگی  در چارچوب قانون در دانشگاه باشد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه اضافه کرد: یکی از چالش‌های جدید در حوزه فرهنگ محدودیت‌های به وجود آمده در دوره شیوع بیماری کرونا است که باعث شده فعالیت‌ها در بستر فضای مجازی انجام شود. در همین راستا معاونت فرهنگی این واحد دانشگاهی اقدام به ایجاد صفحه رسمی در شبکه‌های اجتماعی مجازی برای فعالان این حوزه اعم از کارکنان، دانشجویان و استادان  کرد تا بتواند از این ظرفیت‌ها برای مدیریت و جهت دادن فعالیت مجازی دانشگاهیان در مناسبت‌های میهنی و مذهبی کشور استفاده کند.

نوه‌سی گفت: امیدواریم از این فضای به‌وجود آمده برای تحقق اهداف جشنواره «از حماسه تا حماسه» تا حد ممکن استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: در سال گذشته به دلیل شیوع بیماری دچار تعطیلی و چالش‌های جدید در حیطه نوع آموزش و در اجرای برنامه‌های فرهنگی مواجه شدیم و با این‌همه در استان آذربایجان غربی ۳۰ مورد کرسی‌های آزاد اندیشی در موضوعات مختلف به بیان چالش‌های جدید در این عرصه برگزار شد امیدواریم با سیاست‌های جدید ابلاغی از سوی سازمان در این حوزه سعی بر برگزاری این کرسی‌های بصورت منسجم‌تر و علمی‌تر در فضای مجازی باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1077842

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =