صید «ترال» به مدت دو سال ممنوع شد

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی از ممنوعیت صید ترال به مدت دو سال خبر داد و گفت این محدودیت از ابتدای آذرماه امسال آغاز می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، معین‌الدین سعیدی عضو فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی از ممنوع شدن صید ترال به مدت دو سال خبر داد و گفت این فراکسیون مدت‌هاست که پیگیر ممنوعیت صید ترال است و در پی آن طرح سوال از وزیر جهاد کشاورزی از سوی جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی تهیه شد.

وی اظهار داشت: آبزیان ذخایر غذایی هستند و نقش مهمی در اکوسیستم دریایی ایفا می‌کنند و باید برای نسل‌های بعدی حفظ شوند اما صید ترال ریشه آبزیان را از بین می‌برد.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: بر این اساس موافقت شد که از ابتدای آذر ماه به مدت دو سال صید ترال ممنوع شود و در این مدت کار تحقیقاتی لازم و همچنین بازسازی ذخایر اتفاق بیفتد.

سعیدی تاکید کرد: لازم است از زحمات عزیزانمان در نیروی دریایی سپاه و همچنین دستگاه قضا و شخص آیت الله رئیسی تقدیر و تشکر کنیم که درباره این موضوع زحمات بسیار زیادی کشیدند و با پیگیری‌های آنان موفق شدیم تا دو سال صید ترال را در آب‌های جنوب کشور ممنوع کنیم.

منبع: مهر
انتهای پیام/
 

کد خبر: 1077854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =