خطر سقوط ١٦ درصدی صادرات گاز روسیه به دلیل کرونا و گرما

موسسه اعتبارسنجی ملی روسیه، ان‌آرآی، هشدار داد پاندمی کرونا و زمستان گرم‌تر از معمول اروپا می‌تواند امسال باعث سقوط ۱۶ درصدی صادرات گاز روسیه شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(کرونا-و-گرما">ایسکانیوز)،  به نقل از راشاتودی، مؤسسه اعتبارسنجی ملی روسیه، ان‌آرآی، هشدار داد پاندمی کرونا و زمستان گرم‌تر از معمول اروپا می‌تواند امسال باعث سقوط ۱۶ درصدی صادرات گاز روسیه بشود.

روزنامه کامرسنت روسیه هم گزارش داد که امسال تقاضای جهانی برای سوخت آبی بین ۴ تا ۵ درصد کاهش خواهد یافت که این بدترین افت در ۱۱ سال اخیر خواهد بود.

این افت تقاضا ناشی از تداوم تلاش‌ها برای کنترل شیوع کرونا و پیش‌بینی یک زمستان گرم‌تر در اروپا می‌باشد. در نتیجه بازار انرژی روسیه امسال تا ۶.۴ درصد آب خواهد رفت، در حالی که بازار انرژی جهانی با ۵ درصد افت روبرو خواهد شد.

در ۹ ماه اول ۲۰۲۰ روسیه نیم تریلیون متر مکعب گاز طبیعی تولید کرد که این به معنای افت ۸ درصدی تولید گاز نسبت به دوره مشابه سال گذشته است. تولید متوسط روزانه روسیه به علت کاهش شدید صادرات گازپروم بیش از ۱۵ درصد افت کرده است.

در حالی که صادرات گاز روسیه امسال با سقوطی ۱۵ تا ۱۶ درصدی روبرو خواهد شد، تحلیل‌گران انتظار دارند این صادرات در ۲۰۲۱ بهبود یابد و به سطح قبل از پاندمی ۲۲۰.۲ میلیارد متر مکعب برسد.


انتهای پیام/
 

کد خبر: 1077860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =