باید با وب و فضای مجازی دنیای جدیدی را برای همگان ترسیم کرد

ریاست مرکز وب فارسی اعلام کرد در وضعیت کنونی و شرایط پیش آماده به دلیل کرونا، باید با وب و فضای مجازی به یاری همگان شتافت تا دنیای جدیدی را برای‌شان ترسیم کنیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از روابط عمومی مرکز وب فارسی، نشست خبری حمیدرضا همتی، ریاست مرکز وب فارسی با همراهی اعضای شورای مرکزی و  اصحاب رسانه بصورت آنلاین، هفته چهارم مهر ماه ۱۳۹۹ در برج دیپلمات برگزار شد.

حمیدرضا همتی در این نشست خبری اظهار کرد: ما باید همچون گذشته تلاش کنیم تا بهره‌گیری و ایجاد نوآوری از طریق فضای مجازی و فناوری اطلاعات را برای کسب و کارها و افراد عادی تسهیل کنیم.

وی ادامه داد: شاید دیجیتالی سازی و ورود افراد بعضاً سنتی به دنیای فناوری سخت باشد، اما غیر ممکن نیست. در وضعیت کنونی و شرایط پیش آماده به دلیل کرونا باید با وب و فضای مجازی به یاری همگان شتافت تا دنیای جدیدی را برایشان ترسیم کنیم، دنیایی که در آن تجارت و حتی آموزش رنگ و بویی متفاوت دارد.

ریاست مرکز وب فارسی با بیان اینکه نباید سرعت را فدای کیفیت کنیم، افزود: اگرچه در خصوص دیجیتالی‌سازی افراد جامعه پیشرفت‌هایی داشته‌ایم و در این مسیر دولت، مردم و حتی استارتاپ‌ها فعالیت‌های خوبی را در پی داشته‌اند، اما آموزش و فرهنگ‌سازی مهمترین بخش زیر ساختی ورود جامعه به عصر دیجیتال و فناوری است و اگر از این بخش غافل شویم دیری نخواهد گذشت که باید منتظر عواقب ناخوشایند آن باشیم.

وی ادامه داد: باید تا دندان مسلح وارد دنیای دیجیتال شویم.

همتی در پاسخ به یکی از خبرنگاران در خصوص زمان برگزاری ششمین اجلاس وب فارسی، تصریح کرد: با توجه به شرایط پیش آمده در خصوص ویروس کرونا، اجلاس وب فارسی را از فصل گرما و تابستان به بهمن‌ماه ۹۹ جابجا کردیم تا شرکت‌کنندگان و حاضرین برای استفاده از ماسک و رعایت اصول بهداشتی دچار مشکل و خستگی نشوند.

وی در خصوص چگونگی حضور علاقمندان در اجلاس اعلام کرد: برای حضور فیزیکی افراد پیرو آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا عمل خواهیم کرد، در خصوص میزبانی آنلاین از عزیزان نیز مشکلی نخواهیم داشت، زیرا در سنوات و دوره‌های پیشین اجلاس وب فارسی نیز پخش آنلاین این رویداد ملی انجام شده اما در این دوره همکاران من با قدرت و تمرکز بیشتر برای حضور آنلاین و برخط مخاطبین برنامه‌ریزی و اقدام خواهند کرد.

همچنین در این نشست خبری یکی از خبرنگاران در خصوص تغییرات جایزه وب فارسی با توجه به شرایط کرونا سوالی را مطرح کرد؛ همتی در پاسخ به این خبرنگار گفت: جایزه وب فارسی یک فرایند بررسی و تحلیلی است و تغییری در آن نداشته‌ایم و طبق روال هرساله در حال انجام است و اشخاص حقیقی و حقوقی می‌توانند در آن شرکت کنند.

ریاست مرکز وب فارسی در خصوص چرایی دریافت هزینه از متقاضیان حضور در فرایند جایزه وب فارسی، گفت: چهارچوب‌ها و معیارهای جایزه وب فارسی، پس از تحقیقات چند ساله متخصصین و اهل فن با نگاه به جامعه بین‌المللی و بومی کشور  اجرایی گردیده است و در تمام دنیا حضور در جشنواره‌ها و فیستوال‌ها ملزم به پرداخت هزینه است زیرا بررسی، تحلیل و ارزیابی، باید در فضایی شفاف و بدون شبه اجرا شود.

وی ادامه داد: اشخاص حقیقی و حقوقی می‌توانند در چهار بخش متفاوت از جایزه وب فارسی به بررسی نقاط ضعف و قوت خود بپردازند.

همتی در این نشست خبری فعالیت‌های دیگر مرکز را نیز تشریح کرد و گفت: دایرکتوری وب فارسی که بانک اطلاعات کسب و کارهای فناوری اطلاعات، فضای مجازی و کسب و کارهای اینترنتی محسوب می‌گردد، زمستان ۹۹ در دسترس عموم قرارخواهد گرفت تا مرجعی برای دنیای دیجیتال باشد.

وی همچنین اعلام کرد: کلیه خدمات این مرکز با رعایت آیین‌نامه‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا در حال اجرا است.

ریاست مرکز وب فارسی در پایان این نشست ۲ ساعته گفت: مثل همیشه در تلاش هستیم تا توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور عزیزمان را در پی داشته باشیم.

کد خبر: 1077862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =