تجاری‌سازی تولیدات فرهنگی با همکاری مراکز رشد/ سواد رسانه‌ای نیاز به ترمیم دارد

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج با تأکید براینکه سواد رسانه‌ای نیاز به ترمیم دارد، گفت: به طور یقین در این زمینه برنامه‌های گسترده‌ای در زمینه ارتقای سواد فضای مجازی و زمینه‌سازی برای حضور جدی دانشجویان، کارکنان و اعضای هیات علمی در دستور کار است.

قباد میمنت‌آبادی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، گفت: برنامه‌های دانشگاه در حوزه فرهنگی بنا به شرایط خاص دوران کرونا و جغرافیای سیاسی اجتماعی کردستان متناسب با آن باید تدارک دیده شود. در ماه‌های اخیر مسابقه مجازی با موضوع کرونا در حوزه‌های طراحی پوستر، خاطره نویسی، تولید محتوا، داستان‌نویسی، شعر، قصه و نقاشی برگزار شد.

 وی تصریح کرد: موضوع دیگر بحث کمک‌های مومنانه بود که در 3 مرحله با توزیع اقلام غذایی، بهداشتی در مناطق محروم شهر سنندج و روستاهای اطراف صورت گرفت که انعکاس بسیار مطلوبی داشت. همچنین تا پایان سال نیز برنامه‌های مناسبتی، جشنواره «از حماسه تا حماسه»، نشست‌ها و کارگاه‌های متعدد مجازی، برگزاری ماهیانه یک مورد کرسی آزاد اندیشی و حرکت در جهت صنعتی کردن و تجاری سازی تولیدات فرهنگی به ویژه صنایع خلاق فرهنگی با همکاری مرکز رشد و توسعه فعالیت‌های هنری و ورزشی در دستور کار است.

میمنت‌آبادی در رابطه با چالش‌های فضای مجازی افزود: حضور در فضای مجازی تمهیدات، کارکرد و تاثیرات خاص خود را دارد. نبود زیرساخت و بستر مناسب از جمله چالش‌های جدی حضور در این فضا است. در کردستان متاسفانه بستر انتقال اینترنت ناکافی و پهنای باند ضعیف و امکان دسترسی دارای محدودیت نرم افزاری و سخت افزاری مشکلاتی را برای این حوزه ایجاد کرده است.

وی با تأکید براینکه سواد رسانه‌ای نیاز به ترمیم دارد، گفت: به طور یقین در این زمینه برنامه‌های گسترده‌ای در زمینه ارتقای سواد فضای مجازی و زمینه‌سازی برای حضور جدی دانشجویان، کارکنان و اعضای هیات علمی در دستور کار است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج، گفت: برای استقبال از نودانشجویان که در حال حاضر ثبت نام و انتخاب واحد آنها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تمهید مقدمات برای حضور بیشترین تعداد دانشجو در حال انجام است، پیش‌بینی می‌کنیم بدون دغدغه و اقدام برای همکاری کامل در تمامی مراحل ثبت نام و حتی بارگذاری مدارک پذیرفته شدگان توسط کارشناسان واحد صورت بگیرد که زمینه حضور حداکثری از معرفی شدگان و پذیرفته  شدگان فراهم آید.

وی تصریح کرد: برای استقبال و حضور دانشجو در دانشگاه 2 طرح پیشنهادی متناسب با شرایط کرونا و شرایط عادی بررسی شده که در هفته آینده بعد از طرح در شورای فرهنگی متناسب با شرایط محیط با رعایت جوانب احتیاط و با توجه به نظر ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا برای استقبال، یک مورد آن قطعی و اقدام خواهد شد.

میمنت‌آبادی گفت: متاسفانه شرایط سخت اقتصادی اجتماعی دشواری‌هایی را به شکل طبیعی برای ازدواج ایجاد کرده و مقداری انگیزه ازدواج را مخصوصاً در شرایط فعلی مربوط به بیکاری کم کرده است؛ لذا واحد دانشگاهی علاوه بر تسهیلات منظور شده در دستورالعمل مربوط به ازدواج دانشجویی که مورد استقبال نسبی نیز قرار گرفته، هدایا و امکانات ترغیبی و تشویقی را با نظر ریاست واحد و حوزه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبر در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: شاید عدم حضور فیزیکی دانشجو در محیط دانشگاه؛ شیوع ویروس کرونا وضعیت بد اقتصادی مردم به ویژه در منطقه و نبود همت جدی در نهادینه کردن فرهنگ ازدواج در سنین پایین از دغدغه‌های جدی در پیش‌روی این مسائل است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1077869

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =