کادرسازی تشکل‌های دانشجویی تحت تاثیر کرونا

تشکل‌های دانشجویی در ترم تحصیلی جدید نتوانست فعالیت‌هایی برای جذب دانشجویان ورودی جدید انجام دهند و نهایتا در کادرسازی موفق نبوده است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز،  با شیوع ویروس کرونا از اسفند ماه سال گذشته، تعطیلی  دانشگاه‌ها و به دنبال آن حضور نیافتن دانشجویان در دانشگاه مشکلات متعددی برای فعالیت‌های دانشجویی ایجاد شد و آنها را مجبور به ادامه کار در شبکه‌های اجتماعی کرد.

شاهین عظیمی در گفت‌وگو با ایسکانیوز درباره تاثیر ویروس کرونا بر فعالیت تشکل‌های دانشجویی  بیان کرد: این بیماری قطعا تاثیرات نامطلوبی بر فعالیت دانشجویان گذاشته و از تحرک و پویایی آنها کاسته است.

وی با بیان اینکه فعالیت دانشجویان باعث ایجاد محیط پویای دانشگاه‌ها می‌شود، گفت: تشکل‌ها وقتی نتوانند مراسمات خود را برگزار کنند و حضور فیزیکی در دانشگاه‌ها داشته باشند؛ بی‌شک محیط شاداب دانشگاه‌ها نیز از بین رفته و نوعی رخوت و رکود جای آن فضا را خواهد گرفت.

دبیر جمعیت اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز با اشاره به اینکه حیات تشکل‌های به جذب دانشجویان جدید وابسته است، گفت: جمعیت اسلامی دانشجویان مستقل هر سال تقریبا ۵۰ تا ۶۰ دانشجو را جذب می‌کرد اما متاسفانه در ترم تحصیلی جدید نتوانست فعالیت‌هایی برای جذب دانشجویان ورودی جدید انجام دهد و نهایتا در کادرسازی موفق نبوده است.

وی اضافه کرد: این تشکل‌ هر ماه جلسات شورای مرکزی خود را برگزار می‌کرد که در هم افزایی و هم فکری اعضا برای فعالیت‌های پیش رو نقش آفرین بود اما متاسفانه پس از شیوع کرونا؛ این جلسات نیز برگزار نشده است.

عظیمی با تاکید بر اینکه  تشکل‌های دانشجویی با ریزش مخاطب و ناکامی در اجرای برنامه‌ها مواجه شده‌اند، گفت: تشکل‌ها زمانیکه نتواند فعالیت داشته باشند به مرور مخاطبان خود جامعه دانشگاهی را نیز از دست می‌دهد. همچنین مانند سابق نمی‌توانند بر جامعه و اتفاقات پیرامون اثرگذار باشند.

دبیر جمعیت اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز با اشاره به اینکه حضور دانشجویان لازمه  فعالیت‌های دانشجویی است، گفت: در حال حاضر که شیوع ویروس کرونا حضور دانشجو در دانشگاه‌ها را محدود کرده با پویا نبودن فعالیت‌های دانشجویی روبرو هستیم.

وی با تاکید بر اهمیت فضای مجازی یادآور شد: تشکل‌های دانشجویی بعد از غیر حضوری  شدن کلاس‌های درس در پی شیوع ویروس کرونا به ادامه فعالیت در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی رو آوردند.

عظیمی در پایان خاطرنشان کرد: تشکل‌های دانشجویی اگر نتوانند در فضای مجازی نقش آفرینی لازم را داشته باشند رفته رفته به دست فراموشی سپرده می‌شوند.  

انتهای پیام/

کد خبر: 1077874

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =