بستر نقد و مطالبه‌گری کرسی‌های آزاداندیشی در فضای مجازی ایجاد شود/ اجرای دستورالعمل عفاف و حجاب متناسب با اکوسیستم هر شهر

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج گفت: باید بستر نقد کردن، مطالبه‌گری، سوال و پرسش‌گری در قالب کرسی‌های آزاد اندیشی، به دلیل عدم امکان پیش‌بینی پایان نسبی دوران کرونا در فضای مجازی فراهم شود.

قباد میمنت‌آبادی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، گفت: در شرایط جدید امکان برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی که لازمه  آن حضور فیزیکی و رودرروی موافقان و منتقدان یک بحث با موضوع جدید و جدی مبتلا به جامعه است را فراهم نکرده و همکاران در حال مطالعه شرایط برگزاری کرسی‌ها در فضای مجازی هستند اگر چه نشست‌ها و کارگاه‌های متعددی در فضای مجازی در حال برگزاری است.

وی تصریح کرد: معتقدم در کرسی آزاد اندیشی به دلیل اینکه بارش افکار در فضایی آزاد و بدون دغدغه انجام می‌شود، بستر تبادل تجربه و معرفت را حتی بسیار متفاوت و تاثیرگذارتر از کلاس درس فراهم می‌کند.

میمنت‌آبادی تأکید کرد: باید بستر نقد کردن، مطالبه‌گری، سوال و پرسش‌گری در قالب کرسی‌های آزاد اندیشی، به‌دلیل عدم امکان پیش‌بینی پایان نسبی دوران کرونا در فضای مجازی فراهم شود تا آرام آرام زندگی جدی دانشجو و مردم بنا به ضرورت آینده اجتماعی و اقتصادی در فضای مجازی تجربه شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج گفت: در استان کردستان دو تشکل دانشجویی بسیج و جامعه اسلامی فعال هستند اما نظر به اینکه از اهداف برنامه‌های اعلامی معاونت فرهنگی و دانشجویی دوری از تصدی‌گیری و سپردن و عملیاتی کردن کار فرهنگ توسط جامعه مخاطب که همان دانشجو است، توسعه و تقویت تشکل‌ها و بسترسازی برای مسئولیت‌سپاری، اقدام عملی و اعتماد به آن‌ها برای حضور مترقی و مستمر در برنامه‌های آتی جهت تقویت جایگاه تشکل‌ها در استان کردستان و واحدسنندج جزو اهداف و برنامه های ضروری تشکل‌های دانشجویی است.

میمنت‌آبادی اظهار کرد: تخفیف دانشجو در واحد سنندج صرفاً بر اساس آخرین بخشنامه‌های تخفیف بوده و البته در شرایط کرونایی برای شهریه و هزینه‌های جانبی تخفیفات لازم در شورای دانشگاه و کمیته تخفیفات اخذ و درحال انجام است. در مجموع میزان تخفیف شهریه از ۷۵ صدم درصد مجموع درآمدهای دانشگاه افزایش پیدا نکرده است.

وی تصریح کرد: دستورالعمل آراستگی زمینه شکل‌گیری کارگروه آراستگی را در واحد فراهم کرده و با تشکیل و صدور ابلاغیه جلسات متعدد کارگروه و نشست‌های انجام شد. اما آنچه مطلوب نتیجه تصمیم‌گیری ها باید باشد، حاصل نشده و معتقدم فرهنگ‌سازی در همه موضوعات و به شکل خاص در حوزه حجاب کار سخت، زمان بر و دیر بازدهی است و نیازمند عزم ملی، هماهنگی و همکاری همه دستگاه‌های فرهنگی در سطح استان است.

معاون فرهنگی و دانشجویی واحد سنندج گفت: در این راستا و در بین دانشگاه به پیشنهاد معاونت فرهنگی و دانشجویی واحد سنندج شورای هماهنگی فرهنگی دانشگاه‌های استان کردستان تشکیل شد که یکی از موضوعات مهم این شورا بحث حجاب است که با رویه‌های واحد در خصوص آن در بین جامعه دانشگاهی تصمیم‌گیری شود. به عبارتی هر نوع اقدامی در این زمینه اگر در اکوسیستم شهر به شکل واحد اجرا و انجام نشود ممکن است نتیجه مطلوب هم نداشته باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1077887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =