رونمایی از ۳ محصول جدید دانش بنیان در دانشگاه آزاد اسلامی کرج

در جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز، از ۳ محصول جدید دانش بنیان تولید شده توسط واحد کرج رونمایی شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ در این جلسه که با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز برگزار شد، از محلول ضدعفونی کننده نانویی، محصول نانوکلوئید نقره و محصولات نانوکامپوزیت های پایه کربنی به عنوان ۳ محصول جدید دانش بنیان این دانشگاه رونمایی شد.

 محمدحسن برهانی فر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج در مراسم رونمایی از این محصولات دانش بنیان اظهار داشت:  این محصولات در راستای تحقق اهداف و سیاست های دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز در زمینه تولید ثروت از علم و در مسیر دست یابی به درآمدزایی های علمی دانشگاه و رهایی از وابستگی به شهریه تولید شده است.

   وی افزود: روند تولید این محصولات با همت متعهدانه محققان این دانشگاه و با همکاری مرکز تحقیقات مهندسی مواد پیشرفته واحد کرج و شرکت دانش بنیان سازه کامپوزیت کاوه طی شده است که  علاوه بر تحقق اهداف دانشگاه، گام موثری نیز در تامین نیازهای روز جامعه و استان برداشته و مسیر ارتباط هرچه بیشتر علم و صنعت را هموار می‌کند.

رئیس واحد کرج در توضیح کاربرد این محصولات گفت: نانوکامپوزیت‌ها بر مبنای زمینه مورد استفاده به سه دسته زمینه فلزی، زمینه سرامیکی و زمینه پلیمری تقسیم می‌شوند که نانوکامپوزیت‌های زمینه پلیمری از جنبه کاربرد های صنعتی به دلیل سبک بودن و قیمت پایین تولید در جایگاهی بالاتر قرار دارند.

 برهانی فر همچنین اضافه کرد: در فرآیند ساخت نانوکلوئیدهای نقره نیز می توان به خاصیت مهم ضدباکتری بودن آنها تاکید کرد و نیز کاربردهای دیگر این محصول نیز همچون: استفاده در ظروف نگهداری غذا، درپوشهای پلاستیکی و آلومینیومی، صنعت شیشه، سرامیک‌های مورد استفاده در بیمارستانها، مواد بهداشتی(خمیر دندان، پودرهای لباسشویی و مایع ظرفشویی)، ضدعفونی کردن آب و غذا، مخازن آب و مواد غذایی، تولید چسب‌های زخم و ساخت و تولید نخ های نساجی است.

   وی در توضیح عملکرد مایع ضدعفونی کننده نانویی شرح داد: این محلول به عنوان یک مجموعه حاصل از ژل آلوئه‌ورا  و نانوکلوئوید نقره  قدرت حذف  ویروس، باکتری و قارچ ها  را دو چندان می نماید و در مقایسه با سایر محصولات موجود در بازار،  دارای قدرت ضد عفونی بیشتری است. که می توان به مهمترین ویژگی های آن شامل: محافظت از دست در برابر طیف وسیعی از باکتری‌ها، قارچ‌ها و ویروس‌ها، ضد عفونی کردن کامل دست و پاک کردن آلودگی‌ها، دارا بودن ویتامین E و عصاره آلوئه ورا اشاره کرد که بدون نیاز به آب‌کشی قابل استفاده است.

    محمدحسن برهانی فر در پایان سخنانش ضمن ابراز خرسندی از حرکت موثر و موفق دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز بویژه واحد کرج در مسیر دستیابی به اهداف از پیش تعریف شده خود؛ تاکید کرد: در حال حاضر دانش فنی طراحی و تولید این محصولات کم نظیر تدوین گشته و مرکز تحقیقات مهندسی مواد پیشرفته آماده راه اندازی و تولید محصول در مقیاس انبوه است.

     رئیس واحد  کرج ابراز امیدواری کرد با حمایت سرمایه گذاران و صاحبان صنایع ضمن تولید انبوه این محصولات، علاوه بر رهایی از وابستگی به سایر کشورها، مانع خروج ارز از کشور شده و در جهت تحقق تاکیدات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در سال جهش تولید، بیش از پیش موثر واقع شود.

انتهای پیام /

کد خبر: 1077900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =