همسان سازی حقوق بازنشستگان ادامه خواهد داشت

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دیروز اولین واریزی افزایش حقوق بازنشستگان کشوری در راستای همسان سازی حقوق شان انجام شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، محمد شریعتمداری در حاشیه جلسه هیات دولت، اظهار کرد: در روزهای مسرت بخش ایام ربیع، اتفاق بسیار خوبی افتاده و دیروز با استفاده از مکانیزم هایی که دولت مشخص کرده بود اولین واریزی های افزایش حقوق بازنشستگان عزیز کشوری را که قبلا از مطالبات اساسی آنان بود، به حساب هایشان واریز کردیم. 

وی ادامه داد: بر اساس آمار صندوق بازنشستگی کشوری به نسبت حقوق هایی که کمتر یا بالاتر بود، میزان افزایش برای همسان سازی حقوق تا حد خالص دریافتی افراد شاغل مشابه، اتفاق افتاد. 

وی افزود: محاسبات نشان می دهد متوسط افزایش پرداخت به بازنشستگان عزیز ۷۷ درصد بود که از محل ۱۶ هزار میلیارد تومان سهامی که دولت در اختیار صندوق بازنشستگی قرار داد و با مکانیزم هایی که برایش طراحی شد ما دیروز موفق شدیم اولین بار این پرداخت را انجام دهیم. این امر مستمرا ادامه پیدا می کند و ان شاءالله در سال های اینده با پیش بینی منابع در بودجه عمومی نیز همچنان  انجام می شود. امیدواریم با پیش بینی بودجه اش در بودجه عمومی تلاش شود تا که دیگر فاصله ای باقی نماند. 

شریعتمداری خاطرنشان کرد: در مورد بازنشستگان عزیز سازمان تامین اجتماعی همین اقدام در روزهای پیشین با حقوق مرداد ماه برای سه و نیم میلیون نفر خانواده صورت گرفت که آن هم اقدام مبارکی بود . مشابه همین اقدام در جلسه هیئت امنای صندوق ها که در حاشیه جلسه دولت امروز برگزار شد نیز صورت گرفته و امضا مصوبه  برای صندوق بیمه عشایر و روستاییان و هم برای بازنشستگان عزیز صندوق فولاد اخذ شد تا این اقدام برای این دسته از بازنشستگان نیز انجام شود. 



انتهای پیام/
 

کد خبر: 1077905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =