تشکل‌های دانشجویی در استفاده از  فضای مجازی ضعف دارند

جریان دانشجویی هنوز نتوانسته فعالیت در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی را جایگزین مراسمات حضوری در دانشگاه‌ها کند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، فعالیت‌های جریان دانشجویی بعد از شیوع ویروس کرونا و حضور نیافتن دانشجویان در دانشگاه‌ها دچار افت شد و با گذشت چند ماه به نظر می‌رسد هنوز نتوانسته‌اند به خوبی از ظرفیت‌های فضای مجازی در راستای فعالیت‌های خود استفاده کنند.

محمد صادقی دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل امید دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان درباره فعالیت‌های انجمن اسلامی دانشجویان مستقل امید این دانشگاه بیان کرد: پس از شیوع بیماری کرونا در کشور اولویت فعالیت‌های این انجمن جمع‌آوری و توزیع کمک‌های مردمی بین نیازمندان روستاهای اطراف زنجان بود.

وی با تاکید بر اهمیت فعالیت‌های جهادی- دانشجویی عنوان کرد: روستاهای اطراف زنجان در شرایط عادی کم برخوردار و محروم هستند و بیکاری‌های حاصل از ویروس کرونا باعث افزایش محرومیت شده است. دانشجویان از اسفند سال 98 تمام تلاش خود را به کار گرفتن تا با توزیع بسته‌های کمک معیشتی و فعالیت‌های عمرانی در این روستاها، به مردم کمک رسانی کنند.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل امید دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان ادامه داد: دانشجویان با هزینه‌های شخصی و کمک‌های خیرین فعالیت‌های جهادی را انجام می‌دهند و تا کنون از دانشگاه کمک مالی درخواست نکرده‌اند.

وی با بیان اینکه 2 حوزه فرهنگی و سیاسی در رأس فعالیت‌های انجمن اسلامی دانشجویان مستقل امید برای سال تحصیلی فعلی در نظر گرفته شده است، گفت: در حال حاضر مشکلات و معضلات فرهنگی بیش از هر زمان دیگر در جامه نمود پیدا کرده است و تشکل‌های دانشجویی به عنوان قشر پیش‌رو و مطالبه‌گر وظیفه خود می‌دانند برای رفع این مشکلات فعالیت داشته باشند.

به گفته صادقی؛ بالا رفتن سن ازدواج، کاهش نرخ رشد جمعیت، ازدواج دانشجویی و انتخاب نماینده اصلح، عملکرد مجلس شورای اسلامی و اثر تحریم‌ها بر اقتصاد از جمله موضوعات احصا شده در حوزه سیاست و اقتصاد بوده که توسط انجمن اسلامی دانشجویان امید مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته است.

این دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به غیر حضوری شدن کلاس‌های درس یادآور شد: تشکل‌های دانشجویی بعد از شیوع کرونا و تعطیلی دانشگاه‌ها دچار افت در فعالیت شدند و شاید بتوان گفت هنوز نتوانستند فعالیت در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی را جایگزین مراسمات حضوری در دانشگاه‌ها کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1077937

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =