هزینه‌ای برای چاپ نشریات کاغذی پرداخت نمی‌شود

دستورالعمل انتشار نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد در فضای مجازی، از سوی معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دستورالعمل انتشار نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد در فضای مجازی، از سوی معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی به واحدهای مراکز استانی سراسر کشور ابلاغ شد.

در ابتدای این دستورالعمل آمده است: نشریات دانشجویی و گسترش کمی و کیفی آن از جمله راهبردهای مهم معاونت فرهنگی و دانشجویی است. نشریات، محملی برای خردورزی، کارجمعی، تحلیل و نقد در جامعه دانشگاهی است. با توجه به گسترش روز افزون فضای مجازی و اهمیت یافتن آن، این فضا بستری برای انتشار نشریات دانشجویی محسوب می‌شود. از همین روی موارد زیر برای انتشار نشریات دانشجویی در فضای مجازی ابلاغ می‌شود. البته بدیهی است اجرای تمام موارد مندرج در دستور العمل اجرای ضوابط ناظر بر نشریات دانشگاهی ضروری است.

براساس بند الف این دستورالعمل، انتشار نشریات دارای مجوز در فضای مجازی می‌تواند به صورت انتشار به صورت تارنمای اینترنتی، انتشار در شبکه‌های اجتماعی داخلی و خارجی داری مجوز از جمهوری اسلامی و انتشار به صورت لوح فشرده و چند رسانه‌ای باشد.

در بند ب این دستورالعمل عنوان شده است: به دلیل اهمیت انتشار نشریات در فضای مجازی که در شرایط فعلی بیشتر از گذشته است، تا اطلاع ثانوی هزینه‌ای برای چاپ کاغذی نشریات داده نخواهد شد. البته در صورت وجود حامی مالی، نشریه می‌تواند به صورت کاغذی چاپ شود.

در بند ج این دستورالعمل به مواردی که رعایت آن برای فعالیت مجازی الزامی است اشاره شده که شامل موارد زیر می‌شود:

-نحوه انتشار و آدرس سایت و کانال و... باید به صورت رسمی توسط مدیر مسئول به اطلاع دبیرخانه کمیته ناظر بر نشریات برسد.

- هر شماره نشریه باید در سامانه جامع نشریات دانشجویی دانشگاه ازاد اسلامی بارگذاری شود و صفحه نشریه در سامانه باید به صورت مستمر به روز رسانی شود.

- از آرم و نام دانشگاه در معرفی پروفایل آن تارنما یا صفحه استفاده شود.

- تاریخ و شماره مجوز دریافت شده برای نشریه درج شود.

- مشخصات نشریه شامل صاحب امتیاز، مدیر مسئول، سردبیر و هیئت تحریریه درج شود.

- شماره و تاریخ انتشار نشریه درج شود.

در بند د این دستورالعمل تصریح شده است: برای انتشار نشریه هم ‌می‌توان تصویر صفحات را بارگذاری کرد و هم می‌توان هر بخش نشریه را به صورت جداگانه منتشر کرد. در این صورت لازم است ذیل هر بخش، شماره نشریه و تاریخ انتشار درج شود.

در پایان این دستورالعمل تاکید شده است: معاونت فرهنگی و دانشجویی ضمن تاکید بر لزوم گسترش روحیه آزاد اندیشی و توسعه آزادی‌های قانونی نشریات دانشجویی و افزایش سعه صدر برای تحقق هرچه بیشتر و تثبیت آزاداندیشی و آزادی‌های قانونی، اعلام می‌دارد که کمیته‌های ناظر بر نشریات باید نظارت پستچی خود را نسبت به محتوای منتشر شده در صفحات مجازی نشریات داشته باشند و با رعایت مراتب دستورالعمل اجرایی ضوابط ناظر بر نشریات دانشگاهی به تخلفات مربوطه رسیدگی کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1077945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =