پارک فناوری پردیس؛ چابک‌ترین پارک در کشور است

مهدی عظیمیان زواره با حضور در برنامه "خیابان فرصت" از شبکه رادیویی گفت‌وگو با بیان اینکه پارک‌های علم و فناوری در کشور آنگونه که باید، بزرگ و دارای رشد نیستند، آن‌ها را به مراکز رشدی توسعه یافته تشبیه کرد که زمین‌هایی از دولت و استانداری در اختیار دارند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، مهدی عظیمیان زواره با حضور در برنامه "خیابان فرصت" از شبکه رادیویی گفت‌وگو با بیان اینکه پارک‌های علم و فناوری در کشور آنگونه که باید، بزرگ و دارای رشد نیستند، آن‌ها را به مراکز رشدی توسعه یافته تشبیه کرد که زمین‌هایی از دولت و استانداری در اختیار دارند.

وی با بیان این مطلب افزود: با این تعریف، پارک‌های علم و فناوری فاقد تمام اجزا و بازیگرانی هستند که باید در این عرصه کمک کننده باشند و لذا نارضایتی نسبی از پارک‌ها و مراکز رشد در کشور وجود دارد که ناشی از عدم حرکتِ درستِ ساختار پارک هاست.

عظیمیان در عین حال گفت: در پارک علمی و فناوری پردیس سعی شده است ارکان و اجزا و بازیگران بهتر در کنار یکدیگر قرار گیرند که شامل شرکت‌های بزرگ، متوسط و کوچک و نیز سرویس دهندگان به این مجموعه‌ها می‌باشد.

مدیرکل توسعه شعب و پردیس‌های پارک فناوری پردیس خاطرنشان کرد: شرکت‌ها برای اینکه در توسعه فناوری حرفی برای گفتن داشته باشند، باید سرویس بگیرند که عموما تخصصی است و در ناحیه جغرافیاییِ متمرکز در پارک علم و فناوری پردیس، مستقر شده‌اند.

عظیمیان از عملکرد نسبتا مناسب پارک پردیس نسبت به سایر پارک‌ها در کشور سخن گفت و افزود: پارک‌ها و مراکز رشد تعریفی جدا دارند و شتاب دهنده و مرکز نوآوری نیز بحثی مجزا دارد که هر یک از این‌ها، از نهادی خاص مجوز و تاییدیه می‌گیرند که رشد همه این‌ها در کنار هم ناهمگون است.

وی گفت: پارک فناوری پردیس با تمام حوزه‌ها اعم از سخت افزاری، نرم افزاری، اینترنتی و... درگیر است و الحمدلله در هر یک از این‌ها نمونه‌های موفق خوبی داریم.

عظیمیان افزود: اگر سایر پارک‌ها فاقد عملکردی خوب نیستند، نهاد بالادستی باید فکری برای آن‌ها کند ولی در پارک علم و فناروی پردیس، از منظر چابک بودن به جرأت می‌توان گفت که داعیه زبان زد بودن داریم.

مدیرکل توسعه شعب و پردیس‌های پارک فناوری پردیس دلیل این ادعا را حضور افرادی در این پارک دانست که درگیر درس و دانشگاه نبودند و همه وقت و انرژی و جوانی خود را در این کار گذاشتند و موی سر سفید کردند که پارک پردیس را ظرف کمتر از ۲ دهه به یک الگو بدل ساختند.

کد خبر: 1077993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =