دانشجویان جدیدالورود واحد یاسوج استعدادیابی می‌شوند/ تسهیل ازدواج دانشجویی با حمایت خیرین

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج، گفت: برای تسهیل ازدواج با همکاری نهاد رهبری در دانشگاه برنامه‌های تبلیغی و توصیه‌ای و حمایتی انجام خواهد شد. تهیه جهیزیه و اردوی مشهد و استفاده از حمایت‌های خیرین در برنانه کاری معاون فرهنگی این واحد دانشگاهی است.

نورمحمد علیپور معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با بیان اینکه در زمان تشکیل غیرحضوری کلاس‌ها هرچند با دشواری‌هایی مواجه هستیم، گفت: به همین منظور برای پیشبرد اهداف فرهنگی در دانشگاه گروه‌های مجازی در پیام رسان‌های مختلف برای اطلاع‌رسانی برنامه‌های فرهنگی ایجاد کردیم. همچنین ایجاد صفحه در اینستاگرام برای اثرگذاری فرهنگی و تبلیغ در گروه‌های پر مخاطب دانشجویی با همکاری دانشجویان از عمده فعالیت‌های اجرایی در این واحد دانشگاهی است.

علیپور با بیان اینکه تهیه محتوا برای تبلیغ جشنواره «از حماسه تا حماسه» و توزیع آن در فضای مجازی یکی از اولویت‌های اصلی این واحد دانشگاهی است، افزود: در کنار این موضوع  برگزاری جلسات شورای فرهنگی واحد و شورای تخصصی استان هر دو هفته یک بار به صورت مجازی و حضوری برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین ایجاد گروه شورای تخصصی فرهنگی در پیام رسان بله و اطلاع رسانی استانی آن در گروه و تشکیل گروه مجازی برای کارکنان، استادان و اطلاع‌رسانی برنامه‌های فرهنگی را در برنامه کاری خود قرار دادیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج اظهار کرد: برای دانشجویان جدیدالورود در محیط دانشگاه ایستگاه‌های استقبال و پذیرایی متناسب با ایام کرونا و لوازم بهداشتی ایجاد کردیم تا در این ایستگاه‌ها اطلاع رسانی و راهنمایی‌های لازم برای تسهیل ثبت نام و اتتخاب واحد ایجاد شود.

وی از برگزاری جلسه توجیهی دانشجویان جدیدالورود با حضور اولیا آنان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: پس از استعدادیابی و تحلیل فرم‌ها ارتباط با دانشجویان مستعد و دارای مهارت برقرار خواهد شد. گروه‌های مجازی در این خصوص تشکیل و اطلاع‌رسانی خواهد شد.

علیپور اضافه کرد: برای تسهیل ازدواج با همکاری نهاد رهبری در دانشگاه برنامه‌های تبلیغی و توصیه‌ای و حمایتی انجام خواهد شد. تهیه جهیزیه و اردوی مشهد و استفاده از حمایت‌های خیرین در برنانه کاری معاون فرهنگی این واحد دانشگاهی است.

وی ادامه داد: متاسفانه آیین‌نامه تخفیف به دلیل تعدد مشکلات اقتصادی و اجتماعی پیش روی مزدوجین چندان اثرگذار نیست؛ ولی برای حمایت مزدوجین بعد از ازدواج تخفیف شهریه مشوق خوبی است.

معاون فرهنگی و دانشجویی واحد یاسوج تصریح کرد: بخشنامه تخفیف شهریه در مجموع افراد محدودی را شامل می شود ولی اخیرا به منظور تشویق دانشجویان برای شرکت در برنامه‌ها و مسابقات فرهنگی تصمیماتی اتخاذ شده است که می تواند حضور دانشجویان در برنامه‌های فرهنگی را تقویت کند.

علیپور در رابطه با آیین‌نامه آراستگی و شئون رفتاری گفت: این آیین‌نامه از لحاظ تئوری و مواد مندرج بسیار خوب است ولی در مقام اجرا در برخی واحدها با معضلاتی روبروست؛ ازجمله نبود زیر ساخت لازم برای کنترل افراد خاطی، نبود نیروی مناسب و خبره دین کار در برخی واحدها و عدم تمکین برخی کارکنان از حضور در این فضا به دلیل دردسرهای اجتماعی و حیثیتی که برای آنها ایجاد می شود.

وی تصریح کرد: همچنین نبود جذابیت و انگیزه مالی و اجتماعی برای افراد به دلیل سختی کار و نیز نبود برخی ساز و کارهای لازم  اجرای این آیین‌نامه را با مشکل مواجه کرده است و مسئولان دانشگاه‌ها نیز به دلیل مشکلات مالی حمایت‌های لازم را ندارند. به عنوان مثال ساخت سر در و ورودی مناسب و به کارگیری نیروی مناسب این کار در مجموع فضای عمومی جامعه و مشکلات حاد اقتصادی امروزی و کرونا نیز مزید بر علت شده و عرصه را برمسئولان اجرایی در واحدها تنگ‌کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1078005

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =