خط تولید ماسک تمام اتوماتیک در دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود افتتاح شد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود از افتتاح نخستین خط تولید صنعتی ماسک ۳ لایه اتوماتیک میان دانشگاه‌های استان سمنان در این واحد دانشگاهی خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، سیداحمد ابوالقاسمی‌فر درباره‌ راه‌اندازی خط تولید ماسک در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود گفت: دستگاه تولید ماسک اتوماتیک با هزینه ۲۰ میلیارد ریال توسط یکی از خیرین نامی شهرستان شاهرود خریداری و در سوله آزمایشگاهی این واحد دانشگاهی نصب و راه‌اندازی شد.

وی با بیان اینکه نخستین دانشگاه تولیدکننده صنعتی ماسک سه لایه اتوماتیک در استان سمنان هستیم، اظهار کرد: دستگاه نصب‌شده این قابلیت را دارد که در هر دقیقه حدود ۵۰ تا ۶۰ ماسک سه‌ لایه را تولید کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود درباره‌ بازار این محصول خاطرنشان کرد: محصولات این کارگاه که قابلیت افزایش تا حدود ۲۰هزار ماسک در روز را دارد به‌صورت خودکار توسط دستگاه استریل بسته‌بندی و فعلاً برای نیازمندان به خیریه‌ها ارائه می‌شود و در آینده نزدیک برای مصرف عموم مردم به بازار نیز روانه خواهد شد.

این مسئول دانشگاهی در شاهرود با بیان اینکه سایر امکانات مورد نیاز برای تولید ماسک از طرف آزمایشگاه‌های دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود تأمین شده است، اظهار کرد: در این کارگاه هم اکنون سه نفر به صورت مستقیم فعالیت می‌کنند.

در زمینه تولید الکل و مواد ضدعفونی‌کننده هم فعال هستیم

ابوالقاسمی‌فر درباره‌ تولید الکل در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود هم گفت: مطابق با شعار جهش تولید و به منظور پیروی از منویات رهبر معظم انقلاب و در راستای مبارزه با بیماری فراگیر کووید-۱۹ این واحد دانشگاهی اقدام به تولید الکل ۸۷ درصد و رقیق‌سازی آن برای ساخت محصول ضدعفونی‌کننده دست کرده است.

وی اظهار کرد: در همین راستا با دارا بودن امکاناتی نظیر دستگاه برج تقطیر و اتوکلاو بخار در آزمایشگاه دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود و با تلاش کارشناسان این آزمایشگاه‌ها و با همکاری شرکت دانش‌بنیان طب ذکریا رازی موفق به تولید ماده ضدعفونی کننده سطوح و دست شدیم که میزان تولید محصولات ضدعفونی کننده با توجه به دستگاه‌های موجود در آزمایشگاه در فاز نخست به میزان ۳۰۰ بطری در هفته بود.

عضو هیئت‌ علمی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود ادامه داد: در این راستا به بحث تولید الکل با استفاده از شکر و ملاس چغندرقند پرداخته شد که خوشبختانه الکل تولید شده پس از خلوص به بالای ۷۰ درصد رسید؛ اما بیشتر جنبه آزمایشگاهی این قضیه مورد توجه قرار گرفت و با توجه به نیاز دانشگاه بخش عمده محصول ضدعفونی کننده تولیدی برای رفع نیاز دانشگاه و بیمارستان آن به کار گرفته شد و مازاد آن برای فعالیت‌های جهادی و توزیع در مناطق محروم ارسال شد.

وی در تشریح بیشتر فعالیت‌های ضدکرونایی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود خاطرنشان کرد: از اسفند پارسال همزمان با تولید مواد ضدعفونی‌کننده برای بیمارستان‌ خاتم‌الانبیا(ص) استریل‌کردن ماسک‌ها نیز مورد توجه قرار گرفت که با همکاری با نهادهای مختلف ماسک‌های تولید شده به دانشگاه انتقال داده شد و با استفاده از دستگاه اتوکلاو بخار با تعیین دما و فشار خاص تمامی ماسک‌ها استریل و در اختیار سازمان‌های مختلف قرار گرفت.

انتهای‌ پیام/

کد خبر: 1078041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =