رشته تحصیلی نهج البلاغه زمینه واکاوی معارف اسلامی را فراهم می‌کند

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: گسترش و ترویج رشته تحصیلی نهج البلاغه در مراکز علمی کشور باعث واکاوی معارف اسلامی می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، عبدالهادی فقهی زاده، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اولین نشست تخصصی مدیران گروه علوم قران و حدیث در حوزه علوم و معارف نهج البلاغه که صبح امروز در سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور برگزار شد، گفت: نهج البلاغه نفی اندیشه دینی است و می تواند آثار علمی تولید شده دانشجویان این رشته تحول بزرگی در معارف اسلامی ایجاد کند و زمینه را برای واکاوی معارف فراهم می کند.

وی افزود: اگر در تمامی مراکز علمی و دانشگاه ها رشته تحصیلی نهج البلاغه ترویج پیدا کند شاهد دستاوردهای خوبی در حوزه معارف اسلامی خواهیم بود زیرا شان نهج البلاغه تفضیل و تفسیر مفاهیم قران کریم است.
فقهی زاده تصریح کرد: معتقدم کسی نمی تواند بدون اینکه قرآن کریم  یا احادیث را بشناسد وارد رشته نهج البلاغه شود چراکه از پیش نیازهای این رشته می توان به مبانی و روش های فقه حدیث اشاره کرد.
وی ادامه داد: بهره ای که از ترویج  رشته نهج البلاغه می بریم این است که با فراهم کردن مقدمات علمی دانشجویان مقطع کارشناسی آمادگی درخشان تری از سوی آنها را شاهد خواهیم بود.
فقهی زاده خاطر نشان کرد: دانشگاه های پیام نور ، تهران، فردوسی مشهد، اصفهان و دانشگاه قران و حدیث از  رشته تحصیلی نهج البلاغه استقبال کردند این در حالی است که اکنون فارغ التحصیلان این رشته می توانند به عنوان اعضای هیات علمی دانشگاه ها فعالیت کنند.

منبع: فارس
انتهای پیام/

کد خبر: 1078049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =