تیم‌های انگلیسی و هفته اول لیگ قهرمانان!

هفته اول لیگ قهرمانان اروپا در روزهای سه شنبه و چهارشنبه برگزار شد که به غیر از یک نماینده، همه تیم‌های انگلیسی پیروز میدان بودند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری ایسکانیوز- محمدرضا خدابخش؛ هفته اول لیگ قهرمانان اروپا در روزهای سه شنبه و چهارشنبه برگزار شد که به غیر از یک نماینده، همه تیم‌های انگلیسی پیروز میدان بودند که به بررسی دیدار آنها می‌پردازیم.

پاریس خوش یمن برای سولسشر!
سه شنبه شب و در اولین بازی گروه H لیگ قهرمانان اروپا، دو تیم منچستریونایتد و پاریس سنت ژرمن در پاریس و در ورزشگاه پارک دو پرنس به مصاف یکدیگر رفتند. هر دو تیم مصدومان زیادی داشتند اما کفه ترازو به نفع پاریسی‌ها سنگینی می‌کرد و دست توماس توخل در این بازی بسته تر از سولسشر بود. دو تیم بازی را متعادل پیش بردند تا اینکه در دقیقه بیست و سوم مارسیال با یک چرخش هوشمندانه در محوطه جریمه حریف به زمین خورد و به نوعی پنالتی را گرفت. برونو فرناندز که با تصمیم عجیب سولسشر در این بازی کاپیتان تیم بود، پشت ضربه پنالتی قرار گرفت. کیلور ناواس پنالتی او را مهار کرد اما داور با تصمیم VAR پنالتی را به دلیل جلو آمدن ناواس تکرار داد و این بار فرناندز موفق شد توپ خود را تبدیل به گل کند تا منچستر را پیش بی اندازد. پاریسی ها تا پایان نیمه اول تلاش زیادی کردند تا به گل برسند اما موفق به این امر نشدند و دو تیم با همین نتیجه به رختکن رفتند. نیمه دوم فشار شاگردان توخل بیشتر شد و بالاخره دقیقه پنجاه و چهارم به ثمر نشست. ارسال کرنر نیمار را مارسیال به اشتباه وارد دروازه خودی کرد تا بازی به تساوی کشیده شود. روند بازی در ادامه بازی با مالکیت و موقعیت‌های بیشتر پاریسی ها پیش می رفت اما داوید دخیا با عکس العمل های خود مانع گلزنی مهاجمان حریف شد. این روند تا دقیقه هشتاد و هفت ادامه داشت تا شیاطین سرخ روی یک ضد حمله و شوت زیبای مارکوس رشفورد به گل برتری برسند و یک بازی مهم را در مرحله گروهی با برد پشت سر بگذارند. به نطر می رسد پاریس برای سولسشر خوش یمن است. چرا که آن ها در سال 2018 در یک باز دراماتیک و بازهم با گل دقیقه پایانی رشفورد پاریس ها را در مرحله یک هشتم حذف کردند و به مرحله بعدی صعود کردند. در دیگر بازی اسن گروه نیز لایپزیش با دو گل بر باشاک شهیر ترکیه غلبه کرد و به همراه منچستریونایتد در صدر جدول قرار گرفتند.

تساوی بدون گل چلسی در شب بازگشت پیتر چک!
شاگردان فرانک لمپارد برای حضوری قدرتمند در لیگ قهرمانان در اولین بازی خود به مصاف سویا، نایب قهرمان فصل گذشته لیگ اروپا رفتند. بازی را تیم مهمان بهتر آغاز کرد و در دقایق ابتدایی نیمه اول ابتوار عمل را به دست گرفت اما به غیر از یک ضربه سر موقعیت خطرناکی را روی دروازه ایجاد نکرد. در اواسط این نیمه اول نوبت چلسی بود اما ضربات آن ها هم راهی به چهارچوب حریف نداشت. دقایق پایانی نیمه اول نیز سویا یکی دو موقعیت نصفه و نیمه ایجاد کرد اما به گل واصل نشد تا دو تیم بدون گل به رختکن بروند. در آغاز نیمه دوم آبی های لندنی مالکیت را در اختیار گرفتند و چند موقعیت خطرناک نیز ایجاد کردند که با بدشانسی تبدیل به گل نشدند. در اواخر بازی نیز سویا یک موقعیت خطرناک ایجاد کرد اما آن هم ثمری نداشت. این نتیجه تا پایان بازی باقی ماند و توپی از خط دروازه ها نگذشت تا دو تیم اولین بازی خود در لیگ قهرمانان را با تساوی پشت سر بگذارند. اما یکی از عجیب ترین تصمیم های لمپارد، بازگرداندن پیتر چک از کادر مدیرتی باشگاه به لیست تیم بود. این رفتار لمپارد، در واقع دلخوری و عصبانیت او را نسبت به عملگرد کپا نشان می دهد. دروازه بانی که در حال حاضر گران قیمت ترین دروازه بان دنیا است اما کیفیت پایین و اشتباهات مهلکی که از خود به نمایش گذاشته، لمپارد را مجبور به انجام این کار کرده است. البته شاید این کار برای زدن تلنگری به کپا است اما خرید مندی و قراردادن چک در لیست تیم نشان می دهد که لمپارد از کپا نا امید شده است. در دیگر بازی این گروه نیز دو تیم رن و کراسنودار با نتیجه یک بر یک به تساوی رسیدند تا هر چهار تیم یک امتیازی باشند.

غلبه شاگردان پپ بر یاران طارمی!
شب چهارشنبه منچسترسیتی در خانه میزبان پورتو پرتغال بود که مهدی طارمی را روی نیمکت خود می دید. منچسترسیتی که فصل قبل در مرحله یک چهارم نهایی برابر لیون شکست خورد و حذف شد، این فصل را قدرتمندانه آغاز کرد. ابتدا در دقیقه چهارده لوریی دیاز توپ را از میانه میدان دریافت کرد، با کی حرکت در عرض به محوطه جریمه حریف وارد شد و در نهاین با یک ضربه دقیق گل اول پورتو را به ثمر رساند تا زنگ خطر را برای گواردیولا به صدا در بیاورد. اما هفت دقیقه بعد آگوئرو گل تساوی را از دوی نقطه پنالتی به ثمر رساند تا بازی مساوی شود. تا پایان نیمه اول بازی با مالکیت توپ شردان پپ ادامه یافت اما نتیجه تغییری نکرد تا دو تیم با تساوی یک بر یک راهی رختکن شدند. در آغاز نیمه دوم نیز دوباره منچسترسیتی نبض بازی را در اختیار گرفت و در دقیقه پنجاه و هفت صاحب یک ضربه ایستگاهی شد. ایلکای گوندوغان هافبک خلاق آبی پوشان، با یک ضربه زیبا گل دوم تیمش را بثر رساند تا بازی دو بر یک به سود منچسترسیتی شود. بازی با همین روند پیش می رفت تا اینکه دقیقه شصت و هشت فران تورس جایگزین آگوئرو شد و پنج دقیقه بعد روی یک حرکت زیبا بازی را سه یک کرد و تعویض طلایی پپ لقب گرفت. این نتیجه تا پایان بازی پابرجا ماند و سیتیزن ها قدم اول را با پیروزی برداشتند. ضمن این که مهدی طارمی نیز دقیقه هفتاد و هفت وارد زمین شد اما نتوانست مانع شکست تیمش شود. در دیگر بازی این گروه نیز المپیاکوس یونان با گلی که دقیقه نود و یک بازی به ثمر رساند، یک بر صفر المپیک مارسی را شکست داد و در کنار منچسترسیتی سه امتیازی شد.

گل به خودی سه امتیازی برای لیورپول!
تیم لیورپول در اولین دیدار خود به مصاف آژاکس در هلند رفت. دست یورگن کلوپ در این دیدار بسته بود چرا که آلیسون، فن دایک و تیاگو را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشت و مجبور به استفاده از بازیکنان جانشین خود شد. بازی با مالکیت توپ لیورپول آغاز شد. روند بازی طوری پیش می رفت که لیورپول به دنبال گلزنی بود و آژاکس نیز نیم نگاهی به ضد حملات داشت. در دقیقه سی و پنج بازی سادیو مانه با یک حرکت زیبا توپ را به دهانه دروازه آژاکس فرستاد و نیکولاس تاگلیافیکو، دفاع چپ آرژانتینی آژاکس توپ را به اشتباه وارد دروازه خود کرد تا بازی یک بر صفر شود. در دقایق پایانی نیمه اول آژاکس برای جبران گل خورده تلاش کرد اما به نتیجه ای نرسید تا دو تیم با همان یک گل به رختکن بروند. شرایط در نیمه دوم نیز به همان شکل نیمه اول پیش می رفت و با توجه با اینکه آژاکس ریسک جلو کشیدن را نمی کرد، چشم به ضد حملات دوخته بود. اما در نیمه دوم توپی از خط دروازه نگذشت تا لیورپول با گله به خودی سه امتیازی تاگلیافیکو با دست پر از کرایوف آرنا خارج شوند. آتالانتا نیز در دیگر بازی این گروه، با چهار گل از سد تیم گم نام میتیلند گذشت و در کنار لیورپول سه امتیازی شد.

به غیر از تیم چلسی که در خانه برابر سویا متوقف شد، دیگر تیم‌های انگلیسی حاضر در لیگ قهرمانان سه امتیاز ممکن را به دست آوردند تا گام اول را محکم بردارند. ادامه این رقابت در روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته آینده پیگیری خواهد شد و باید دید تیم‌های انگلیسی در هفته بعدی نیز موفق خواهند بود یا خیر.

انتهای پیام/

کد خبر: 1078067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =