دومین نشست نقد کتاب دانشگاه سوره برگزار می‌شود

دومین نشست نقد کتاب دانشگاه سوره، به‌صورت برخط برگزار و کتاب «ازو و بوطیقای سینما» نوشته دیوید بردول به نقد گذاشته خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، به همت معاونت پژوهشی و با همکاری دانشکده هنر دانشگاه، در روز دوشنبه ۵ آبان‌ماه، دومین نشست نقد کتاب، به‌صورت برخط برگزار خواهد شد.

در این برنامه، کتاب «ازو و بوطیقای سینما» نوشته دیوید بردول با ترجمه روبرت صافاریان و با حضور نوید پورمحمدرضا (منتقد) با میزبانی رامتین شهبازی از ساعت ۱۸:٠٠ تا ۲٠:٠٠،  به بوته نقد گذاشته خواهد شد.

کتاب «ازو و بوطیقای سینما»؛ که توسط انتشارات مرکز به چاپ رسیده است، علاوه بر نگاهی تحلیلی به کارنامه یاسوجیرو ازو، فیلمساز ژاپنی، شیوه و نگاه بردول را در مواجهه با آثار سینمایی نیز برجسته می‌سازد.

این کتاب کارکردی دوسویه دارد که از یک سو به کارنامه یک سینماگر پرداخته و از سوی دیگر خواننده را با نوعی نگرش در نقد فیلم مواجه می‌کند. بردول نظریه‌پردازی نئوفرمالیست محسوب می‌شود که در بین پژوهشگران ایرانی بسیار محبوب است. صافاریان پیش از این کتاب تاریخ سینما، دیگر اثر بردول که در همکاری با کریستین تامپسون نوشته شده را توسط انتشارات مرکز به علاقه‌مندان ارائه کرده است.

دانشگاه سوره با هدف آشناسازی دانشجویان و علاقه‌مندان به آثار علمی در حوزه هنر و در راستای رسالات آموزشی و پژوهشی خود این سلسله برنامه را تدارک دیده است. به همین منظور عموم علاقه‌مندان به‌صورت آزاد می‌توانند روز دوشنبه پنجم آبان‌ماه ساعت ۱۸:٠٠ با مراجعه به سایت دانشگاه سوره به آدرس www.soore.ac.ir  با انتخاب اعلان افقی این نشست، به شکل مستقیم وارد صفحه برگزاری برنامه شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1078081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =