وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی از سازش قریب‌الوقوع با سودان خبر داد

پس از اعلام سفر هیأتی صهیونیستی به سودان، وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی خبر داد که زمان سازش با سودان نزدیک شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، «الی کوهن» رئیس دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی، امروز (پنجشنبه)، در گفت‌وگو با کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی به مسئله عادی‌سازی روابط کشورهای عربی پرداخت.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی»‌، وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی در ارتباط با احتمال سازش این رژیم با سودان گفت: «عادی‌سازی روابط با سودان بسیار نزدیک است».

برخی منابع خبری نیز در این ارتباط گزارش دادند کوهن تنها به مطرح کردن سازش‌ قریب‌الوقوع با سودان اکتفا کرده است و جزئیات دیگری در این خصوص اعلام نکرده است.

این اعلام در حالی است که روز گذشته رادیو رژیم صهیونیستی از سفر هیأتی رسمی از فلسطین اشغالی به سودان خبر داده بود و گفت که این سفر به منظور آماده سازی زمینه اعلام عادی سازی روابط میان دو طرف انجام شده است.

یک منبع آگاه نیز در گفت‌وگو با روزنامه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» در این ارتباط خبر داد که به احتمال زیاد ابتدای هفته آینده سازش تل‌آویو و خارطوم پس از گفت‌وگوی تلفنی سه‌جانبه میان «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و «عبدالفتاح البرهان» رئیس شورای حاکمیتی سودان اعلام شود.

این تحولات پس از آن صورت می‌گیرد که  «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا، شامگاه روز دوشنبه در توئیتی اعلام کرد: «یک خبر فوق‌العاده! دولت جدید سودان که در حال حرکت در مسیر پیشرفت‌های بزرگ است با پرداخت ۳۳۵ میلیون دلار به قربانیان و خانواده‌های تروریسم موافقت کرد».

با آنکه منابع خبری پیشتر گزارش داده بودند که یکی از شروط سودان برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی حذف نام این کشور از فهرست تروریستی آمریکاست؛ اما مقامات سودانی تأکید کرده‌اند که حذف نام سودان ارتباطی با عادی‌سازی روابط با تل‌آویو ندارد.

منبع: فارس
انتهای پیام/

کد خبر: 1078112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =