سفارت اسرائیل از ۱۱ سال پیش در منامه فعال بوده است

یک پایگاه خبری آمریکایی خبر داد که رژیم صهیونیستی ازیازده سال پیش در منامه سفارت داشته است؛ هر چند که توافق اخیر عادی‌سازی روابط، نخستین اعلام رسمی روابط طرفین است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، پایگاه خبری آمریکایی «آکسیوس» گزارش داد که  بحث احداث سفارت رژیم صهیونیستی در منامه، مربوط به یازده سال پیش است.

این پایگاه به نقل از منابع بحرینی و اسرائیلی و همچنین وزارت بازرگانی بحرین گزارش داد، مذاکرات بین صهیونیستها و مسئولان بحرین درباره «روابط دیپلماتیک پنهانی» طی سالهای ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ طول کشید و در آن زمان، چندین دیدار محرمانه بین «زیپی لیونی» وزیر خارجه وقت رژیم صهیونیستی و همتای بحرینی آن «خالد بن احمد آل خلیفة» صورت گرفت.

به گزارش این پایگاه، رژیم صهیونیستی از یازده سال پیش در منامه سفارت داشته است؛ هر چند که توافق اخیر عادی‌سازی روابط این رژیم و بحرین، نخستین اعلام رسمی روابط بین طرفین است.

بنا بر این گزارش، رژیم صهیونیستی در دهه گذشته، دیپلماسی مخفیانه‌ای با بحرین داشته است. این دیپلماسی از طریق شرکتی صورت می‌گرفته که تحت پوشش شرکت مشاوره تجاری در حال فعالیت بوده است.

آکسیوس در ادامه نوشت، توافق اخیر طرفین، بیانگر روابط مستحکم بین آنها بوده که به تازگی علنی شده است. این روابط پس از آن گرمتر شد که قطر تصمیم گرفت دفتر تجاری رژیم صهیونیستی در دوحه را به خاطر حمله به غزه ببندد.

به گزارش این پایگاه، همین اقدام کافی بود تا طرف بحرینی میزبانی هیأت مخفیانه دیپلماتیک اسرائیلی را در منامه عهده‌دار شود. بدین صورت که در جولای ۲۰۰۹، شرکتی به نام «مرکز توسعه بین‌المللی» در بحرین ثبت شد.

بنا بر این گزارش، این شرکت، صرفا پوششی برای هیأت دیپلماتیک اسرائیلی بود. این شرکت نام خود را در سال ۲۰۱۳ تغییر داد، ولی منابع بحرینی حاضرنشدند به خاطر «عوامل امنیتی» نام آن را فاش کنند.

این شرکت خود را متخصص ارائه خدمات مشاوره‌ای شرکتهای غربی معرفی می‌کند که در زمینه سرمایه‌گذاریهای غیر نفتی در خلیج فارس مشغول به کار هستند؛ به ویژه شرکتهایی که در زمینه دارو، انرژیهایی تجدیدپذیر، امنیت غذایی و امنیت اطلاعات فعالیت دارند.

به گزارش این پایگاه، مکانیزم فعالیت شرکت مبنی بر استفاده از دیپلماتهای اسرائیلی دوتابعیتی است که همگی، اطلاعات فردی غیر واقعی دارند.

منبع: فارس
انتهای پیام/

کد خبر: 1078118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =