دنبال تشکیل دولتی متشکل از افراد متخصصِ غیرحزبی هستم

نخست‌وزیر مکلف لبنان در اولین سخنان خود پس از مأمور شدن به تشکیل کابینه گفت، می‌خواهد دولتی متشکل از افراد متخصص تشکیل دهد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، «سعد الحریری» رئیس جریان المستقبل در اولین سخنان خود پس از مأمور شدن به تشکیل کابینه گفت، مصمم به عمل به وعده‌اش برای جلوگیری از فروپاشی لبنان که اقتصاد آن را تهدید می‌کند و نیز بازسازی خرابی‌های ناشی از انفجار بندر بیروت است.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی لبنان «ان ان ای»، وی افزود، دنبال تشکیل دولتی شامل افراد متخصص غیر حزبی است که وظیفه آن اصلاحات اقتصادی، مالی و ارادی وارد شده در طرح فرانسه برای لبنان است و فراکسیون‌های اصلی در پارلمان قول حمایت از دولت برای اجرای آن را داده‌اند.

الحریری این را فرصت آخر خواند و بر تشکیل هر چه سریعتر دولت تأکید کرد.

در رایزنی‌های پارلمانی امروز ۶۵ نماینده، سعد الحریری را به عنوان گزینه مورد نظر خود معرفی کردند، ۵۳ نماینده از جمله نمایندگان فراکسیون حزب‌الله «الوفاء للمقاومه» اعلام کردند که شخص خاصی را مدنظر ندارند و دو نماینده نیز غائب بودند.

سعد الحریری پس از مأمور شدن به تشکیل دولت دیداری با «میشل عون» رئیس‌جمهور و «نبیه بری» رئیس پارلمان در کاخ بعبدا داشت.

دولت حسان دیاب در پی انفجار چهارم آگوست در بندر بیروت استعفا کرد و «مصطفی ادیب» سفیر لبنان در آلمان در دهم شهریور و با کسب نود رأی در رایزنی‌های پارلمانی میان احزاب سیاسی مأمور به تشکیل کابینه جدید لبنان شد اما وی نیز پس از به نتیجه نرسیدن در این باره، استعفای خود را اعلام کرد.

در پی انفجار بیروت «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه دو باره به لبنان سفر  و طرحی را برای نجات این کشور -بنا به ادعای خودش- ارائه کرد.

منبع: فارس
انتهای پیام/

کد خبر: 1078119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =