تاکید رئیس‌جمهور عراق بر کاهش تنش در منطقه در دیدار با سفیر روسیه

رئیس‌جمهور عراق در گفت‌وگو با سفیر روسیه در بغداد بر ضرورت کاهش‌ تنش‌ها در منطقه تاکید کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، «برهم صالح» رئیس‌جمهور عراق امروز (پنجشنبه - ۲۲ اکتبر)، در کاخ ریاست‌جمهوری «السلام» در بغداد، میزبان «ماکسیم ماکسیموف» سفیر روسیه در عراق بود.

به نوشته پایگاه خبری «بغداد الیوم»، برهم صالح در این دیدار بر ضرورت کاهش تنش در منطقه و گسترش افق‌های همکاری و اقدام مشترک در راستای خدمت به منافع متبادل میان دو کشور تاکید کرد.

 در بیانیه ریاست‌جمهوری عراق آمده است: در این نشست جدیدترین تحولات در دو عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی بررسی و بر پایبندی به گفت‌وگو برای تقویت امنیت و صلح منطقه‌ای بررسی تاکید شد.

برهم صالح همچنین بر ضرورت تقویت تلاش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی برای مبارزه با تروریسم و افراطی‌گری و نیز کاهش تنش‌ها _که بر فرصت‌های توسعه و شکوفایی ملت‌های منطقه تاثیر منفی می‌گذارد_ تاکید کرد و ضرورت هماهنگی، اقدام مشترک و اینکه عراق باید بخشی از محور تقویت امنیت و ثبات در منطقه باشد را یادآور شد.

در مقابل سفیر روسیه نیز از حمایت کشورش از عراق، تمایل به تقویت ریشه‌های روابط میان دو طرف در تمامی زمینه‌ها و توسعه همکاری اقتصادی و فرهنگی میان دو کشور تاکید کرد.

منبع: فارس
انتهای پیام/

کد خبر: 1078122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =