لازمه تحقق تمدن نوین اسلامی، «مدیریت فرهنگ» است

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی باتوجه‌ به اینکه چنانچه بخواهیم دانشگاهی در تراز تمدن نوین اسلامی داشته باشیم باید مدیریت فرهنگ انجام دهیم، گفت: معاون فرهنگی معاون فوق‌برنامه نیست بلکه معاون متن است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، فرزاد جهان‌بین، در جلسه شورای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، که در سالن سردار شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار شد، اظهار کرد: زیرساخت تحقق تمدن نوین اسلامی، فرهنگ است.

جهان‌بین با بیان اینکه استان گیلان سرداران بزرگی همانند، شهیدان خوش‌سیرت، گلستانی، املاکی، قلی‌پور، کوچک‌زاده را تقدیم انقلاب کرده است، مطرح‌ کرد: استان گیلان دارای بزرگانی همانند آیت‌الله بهجت‌فومنی و میرزاکوچک‌خان بوده و از پیشروان فرهنگ و علم است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اگر بخواهیم به هدف تحقق تمدن نوین اسلامی و طلوع خورشید ولایت عظمی برسیم، نقش دانشگاه بسیار برجسته است.

جهان‌بین با توجه به بیانات ارزشمند امام خمینی(ره) که فرمود؛ " سعادت و شقاوت یک ملت به دانشگاه بستگی دارد" افزود: مقام معظم رهبری نیز در منویات خویش "دانشگاه را موتور محرکه کشور" خطاب فرمودند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه نظام فرهنگی تغذیه‌کننده سایر نظام‌هاست، بیان‌ کرد: اصلاح فرهنگ در گرو هم‌افقی این نظام‌ها با آن تصویر مطلوب است و البته در ادامه این فرهنگ است که بر سایر نظام‌ها تاثیر می‌گذارد.

این مسئول دانشگاهی افزود: در این زمینه عنصر تکراربسیار مهم است و با تکرار است که حالت به عادت و عادت به ملکه تبدیل می‌شود.

جهان‌بین‌ باتوجه‌ به اینکه چنانچه بخواهیم دانشگاهی در تراز تمدن نوین اسلامی داشته باشیم باید مدیریت فرهنگ انجام دهیم، گفت: معاون فرهنگی معاون فوق‌برنامه نیست بلکه معاون متن است.

وی کرامت را زیرساخت همه مباحث دانست و خاطرنشان کرد: کرامت با همایش، مسابقه و موارد اینچنینی امکانپذیر نیست و با سلوک مدیران امکان‌پذیر است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه سلوک استاد، نحوه نشستن و برخاستن استاد، امید و ناامیدی استاد در دانشجویان بسیار تاثیرگذار است، اظهار کرد: معاون فرهنگی باید بیشترین زمان خود را بر روی همدلی و همراه‌سازی استادان بگذارد.

جهان‌بین با بیان اینکه به دانشجویان فرصت دهیم تا سخن بگویند، کار و رشد کنند و برای زندگی آماده شوند، افزود: وظایف اصلی معاونت فرهنگی در سه محور سیاستگذاری نظارت و ارزیابی و حمایت ترسیم شده است.

انتهای‌ پیام/

کد خبر: 1078132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =