دولت روحانی اعتقادی به کنترل ارز و حمایت از تولید داخلی ندارد

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: تیم اقتصادی دولت روحانی معتقد به عرضه و تقاضا و اقتصاد باز هستند و اعتقادی به کنترل و مدیریت بازار ارز و حمایت از تولید داخلی ندارند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، علی بابایی کارنامی با انتقاد از بازار افسارگسیخته ارز اظهار داشت: در شرایطی که دولت باید عرضه و تقاضای ارز را مدیریت کند، دلالان و واسطه گران این بازار را تحت کنترل خود دارند.

وی بیان کرد: متاسفانه سالانه میلیاردها دلار صرف واردات کالاهایی می‌شود که خودمان در داخل کشور می‌توانیم آن کالاها را تولید کنیم و زمانی که این ظرفیت در کشورمان وجود دارد، نباید به سمت واردات و استفاده از ارز آزاد یا ترجیحی برویم.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت روحانی طی سال‌های اخیر تفکری را در جامعه حاکم کرده مبتنی بر اقتصاد آزاد یا اقتصاد باز و افرادی چون مسعود نیلی و محمد نهاوندیان هم این افکار را در کشور ترویج می دهند.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تیم اقتصادی دولت کاملا از این تفکر حمایت می کند و معتقد به عرضه و تقاضا و اقتصاد باز هستند و اعتقادی به کنترل و مدیریت بازار ارز و حمایت از تولید داخلی ندارند.

وی گفت: اگر در سال های قبل دولت بازار ارز را مدیریت می کرد، قطعا مشخص می شد که چه ضعف هایی در این زمینه وجود دارد اما در حال حاضر این بازار کاملا از دست دولت خارج است و سوءاستفاده گران این بازار را هدایت می کنند.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در شرایط جنگ اقتصادی و با وجود اینکه مردم مشکلات عدیده اقتصادی دارند، قوای سه گانه باید با هم در تعامل باشند و برای حل مشکلات مردم وحدت رویه داشته باشند.

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1078145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =