توافق عربستان با هواوی و عصبانیت احتمالی آمریکا

سازمان دیتا و هوش مصنوعی عربستان سعودی تفاهم نامه ای با شرکت‌های IBM، علی بابا کلود و هواوی در زمینه هوش مصنوعی امضا کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، سازمان دیتا و هوش مصنوعی عربستان سعودی و علی بابا کلود تفاهم نامه ای برای همکاری در زمینه توسعه شهرهای هوشمند از طریق هوش مصنوعی امضا کردند.

این سازمان با هواوی هم تفاهم نامه ای برای تشخیص زبان و کاراکتر عربی توسط هوش مصنوعی و آموزش کارشناسان سعودی در این زمینه امضا کرد.

همچنین این سازمان به دنبال کمک IBM در توسعه موارد استفاده واقعی از هوش مصنوعی در بخشهای سلامت، انرژی و بخشهای دیگر و همچنین آموزش از طریق همکاری استراتژیک است.

بر اساس گزارش رویترز، عربستان سعودی به دنبال آموزش ۲۰ هزار نفر در یک دهه آینده در زمینه هوش مصنوعی است.

بلومبرگ هم گزارش کرد توافق عربستان سعودی با هواوی ممکن است باعث نارضایتی مقامات آمریکایی شود که این شرکت را تهدیدی برای فناوری بی سیم نسل پنجم یا ۵G می دانند که در حال توسعه در جهان است با این حال توافق اخیر عربستان سعودی ارتباطی با ۵G ندارد و تنها به هوش مصنوعی متمرکز است.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده که هواوی تحت کنترل حزب کمونیست حاکم در چین قرار دارد و ممکن است تحت قوانین این کشور مجبور شود با دستگاههای امنیتی همکاری کند و به جاسوسی اقدام کند اما هواوی این اتهامات را تکذیب و اعلام کرده است اگر قابل اطمینان نباشد، مشتریانش را از دست خواهد داد. این شرکت که در شنزن مستقر است، اعلام کرده که یک کسب و کار خصوصی است و هیچ قانونی در چین شرکت‌های خصوصی را به انجام جاسوسی سایبری ملزم نمی کند.

در طول جلسه مجازی مقامات سعودی و هواوی، چارلز یانگ، رییس منطقه ای هواوی برای خاورمیانه گفت: امروز روز جدیدی برای همکاری میان عربستان سعودی و هواوی است و ما هوش مصنوعی، ۵G و خدمات ابری را موتور و پیشران جدید برای اقتصاد دیجیتالی جدید سعودی خواهیم ساخت.

منبع: ایسنا
انتهای پیام/

کد خبر: 1078174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =