عرضه خدمات جدید واتس‌اپ برای درآمدزایی

شرکت فیس بوک اعلام کرد اپلیکیشن پیام رسان واتس‌اپ خریدهای داخل برنامه و خدمات میزبانی را به منظور تقویت درآمدزایی آغاز خواهد کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، فیس بوک تقریبا همه درآمدش را از راه تبلیغات به دست می آورد اما درخصوص واتس‌اپ رویکرد متفاوتی را در پیش گرفته است.

واتس‌اپ که محبوبترین سرویس پیام رسان جهان است، در حال تقویت حضور قابلیتهای سرویس مشتری شامل گزینه پرداخت برای ارسال پیام برای شرکتهاست و اعلام کرده که به جای تبلیغات، روی ابزارهای سازمانی متمرکز می شود. واتس‌اپ اواخر سال گذشته طرحهای تبلیغات هدفمند را متوقف کرد و باعث تعجب کسانی شد که تصور می کردند مثل با شرکت مادر خود عمل خواهد کرد.

مت ایدما، مدیر عملیاتی واتس‌اپ اظهار کرد: تمرکز ما روی محصولات پیام رسانی سازمانی است. واتس‌اپ همچنان تبلیغات در داخل استاتوس که قابلیت مشابه استوریهای فیس بوک است را در نظر دارد.

واتس‌اپ روز پنج شنبه آپدیتی را برای شرکت‌هایی که از نرم افزار رابط کاربری API این پیام رسان استفاده می کنند، اعلام کرد. این نرم افزار اجازه می دهد شرکتها پیامهایی که به مشتریانش در خارج از این اپلیکیشن ارسال می کنند را مدیریت کنند. واتس‌اپ در حال حاضر هزینه اندک چند سنت به ازای هر پیام را از برخی از شرکتها برای ارسال پیامهایی مانند رسیدها و یادآوریهای تایید از طریق این اپلیکیشن به جای ایمیل دریافت می کند.

اکنون واتس‌اپ قابلیتهای API بیشتری شامل ذخیره سازی رایگان پیامهای یک شرکت را عرضه می کند تا شرکت‌هایی بیشتری را به استفاده از این برنامه تشویق کند.

مدیر عملیاتی واتس‌اپ اظهار کرد: ۱۷۵ میلیون نفر از دو میلیارد کاربر واتس‌اپ روزانه با یک شرکت از طریق این اپلیکیشن تعامل دارند و دهها هزار شرکت از API ما استفاده می کنند. با این حال فیس بوک درآمد واتس‌اپ را فاش نمی کند.

بخشی از جذابیت واتس‌اپ، سطح بالای رمزنگاری این اپلیکیشن است که به معنای عدم نگهداری پیامها در سرورهای فیس بوک یا خوانده شدن آنها توسط این شرکت است. سخنگوی واتس‌اپ اعلام کرد با عرضه امکان ذخیره سازی پیامها، واتس‌اپ متعهد می شود که از آنها برای تقویت تبلیغات هدفمند استفاده نکند.

فیس بوک سالها در تلاش بوده تا راهی برای تبدیل این اپلیکیشن پیام رسان محبوب به یک کسب و کار پرسود پیدا کند.

برنامه جدید فیس بوک، ترکیبی از تجارت و خدمات مشتری است. دریافت پول از شرکتها بابت پیامهایی که به مشتریانشان از طریق API ارسال می کنند، تنها راهی است که واتس‌اپ فعلا از آن درآمد دارد. اما فیس بوک در شماری از شرکت‌های بین المللی از جمله جیو پلتفرمز هند سرمایه گذاری کرده تا شرکایی برای واتس‌اپ دست و پا کند و همزمان قابلیتهای تجاری و کسب و کار را در این بازارها ایجاد کرده است. به عنوان مثال در هند بسیاری از شرکتها از واتس‌اپ به جای وب سایت برای تعامل با مشتریان و نمایش کاتالوگهای محصولاتشان استفاده می کنند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، واتس‌اپ در تلاش برای فراهم سازی ویترین دیجیتالی است تا فروشندگان از طریق آن به معرفی محصولاتشان بپردازند و گام بعدی شامل فراهم سازی امکان خرید مستقیم مشتریان در داخل این اپلیکیشن خواهد بود.

منبع: ایسنا
انتهای پیام/

کد خبر: 1078177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =