پس از سودان، عربستان سعودی به جمع سازشکاران می‌پیوندد

یک منبع امنیتی صهیونیست گفت که پس از عادی‌سازی روابط میان تل‌آویو و خارطوم، عربستان سعودی به این جمع اضافه خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، یک منبع امنیتی صهیونیست که در جلسات اخیر «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در آمریکا او را همراهی کرده است، امروز (جمعه)، در گفت‌وگو با کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی از پیوستن عربستان سعودی در آینده به جمع سازشکاران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری‌های «شهاب» و «قدس پرس»، این منبع امنیتی گفت که توافق عادی‌سازی روابط میان تل‌آویو و کشورهای خاورمیانه ادامه خواهد داشت و افزود که سودان و پس از آن، عربستان سعودی به قطار عادی‌سازی روابط با اسرائیل خواهد پیوست.

منبع یادشده در ارتباط با جلسه امنیتی روز گذشته گانتز با «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا نیز گفت: «نشست خوبی در واشنگتن داشتیم و [در این جلسه] به مسئله برتری کیفی اسرائیل پرداخته شد. با اسپر در ارتباط با مسائلی مانند آماده‌سازی، مسلح سازی، مسائل اطلاعاتی و همکاری عملیاتی در خاورمیانه بحث کردیم».

منابع صهیونیستی عصر روز سه‌شنبه گزارش دادند که وزیر جنگ این رژیم برای برگزاری جلسات امنیتی با همتای آمریکایی خود به واشنگتن سفر خواهد کرد. وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و وزیر دفاع آمریکا، روز گذشته، بیانیه‌ای را با موضوع تعهد راهبردی واشنگتن به حفظ برتری نظامی رژیم صهیونیستی در منطقه غرب آسیا امضا کردند.

منبع یادشده در ادامه با اشاره به اینکه در این جلسه، به پایبندی آمریکا بر مسئله «برتری کیفی» رژیم صهیونیستی در خاورمیانه تأکید شده است، گفت که اقدامات مربوط به عادی‌سازی روابط با سودان طی روزهای آتی شاهد پیشرفت خواهد بود و عربستان سعودی در حال نزدیک شدن به گامی مشابه است.

«یوسی کوهن» رئیس دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد)‌ نیز شامگاه روز گذشته گفت که  عربستان سعودی منتظر نتایج انتخابات آمریکاست تا عادی‌سازی روابط با تل آویو را به این کشور هدیه بدهد.

از سوی دیگر، روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» نیز به نقل از منبعی نزدیک به «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی نوشت که او خواهان عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی است؛ ولی از واکنش ایران، قطر و مردم عربستان می‌ترسد (جزئیات بیشتر).

در ارتباط با عادی‌سازی روابط میان خارطوم و تل‌آویو نیز یک منبع بلندپایه سودانی، امروز (جمعه)، به روزنامه «الشرق الاوسط»‌ خبر داد که سودان و رژیم صهیونیستی به توافق اولیه سازش دست پیدا کرده‌اند

منبع: فارس
انتهای پیام/

کد خبر: 1078203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =