اردوغان در واکنش به آتش‌بس لیبی؛ خواهیم دید چه اتفاقی رخ خواهد داد

رئیس جمهور ترکیه حدود یک ساعت پس از اعلام توافق آتش‌بس میان گروه‌های درگیر در لیبی گفت که گذر زمان حقیقت این آتش‌بس را مشخص خواهد کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه، امروز (جمعه)، به توافق آتش‌بس میان طرف‌های درگیر لیبی واکنش نشان داد.

به گزارش شبکه‌های «الجزیره»، و «روسیا الیوم»، رئیس جمهور ترکیه با بیان اینکه اعتبار این توافق «ضعیف» است، گفت: «خواهیم دید که در روزهای آینده چه اتفاقی رخ خواهد داد».

رجب طیب اروغان افزود:‌ «امیدواریم و حقیقتا می‌خواهیم که در لیبی آتش‌بسی وجود داشته باشد».

طبق گزارش الجزیره، اردوغان همچنین گفته است: «نمی‌دانیم مزدورانی امثال "واگنر" (شرکت روسی) طی سه ماه از لیبی خارج خواهند شد یا خیر».

این اظهارات درست پس از آن است که سازمان ملل متحد، امروز، اعلام کرد که طرفین درگیر در لیبی به توافقی برای آتش‌بس دست پیدا کرده‌اند.

شبکه «روسیا الیوم» نیز به نقل از رئیس جمهور ترکیه گزارش داد: «ترکیه آزمایش سامانه روسی اس-۴۰۰ را ادامه خواهد داد و موضع آمریکا برای ما مهم نیست».

اردوغان همچنین گفت: «یونان سامانه اس-۳۰۰ دارد و از آن استفاده می‌کند. آیا آمریکا به این مسئله اعتراض کرده است؟!»

رئیس جمهور ترکیه همچنین گفت: «میان ما و روسیه در خصوص سوریه، لیبی و درگیری در قره‌باغ تماس‌هایی دائم برقرار است».

کشور لیبی از سال ۲۰۱۱ و از زمان سرنگونی حکومت «معمر قذافی» رهبر پیشین این کشور با گسستگی سیاسی مواجه شده و تحت کنترل دو دولت موازی در شرق و غرب در آمده است؛ یکی از این دولت‌ها، دولت «وفاق ملی» در غرب لیبی است که از حمایت ترکیه برخوردار است و دیگری دولت طُبرُق در شرق لیبی است که امارات و مصر از آن حمایت می‌کنند.


منبع: فارس
انتهای پیام/

کد خبر: 1078217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =