اتحادیه جهانی علمای مسلمان حمله به دو زن محجبه در فرانسه را تروریستی خواند

اتحادیه جهانی علمای مسلمان حمله با سلاح سرد به دو زن محجبه در فرانسه را تروریستی خواند و از جامعه این کشور خواست تا واکنش نشان دهند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، اتحادیه علمای مسلمان امروز (جمعه) در بیانیه‌ای به حمله با سلاح سرد به دو زن محجبه در فرانسه در روز سه شنبه گذشته واکنش نشان داد و آن را تروریستی خواند.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، در این بیانیه آمده است که جامعه فرانسه باید همسطح محکومیت حملات تروریستی این حادثه را نیز محکوم کند.

شامگاه سه شنبه گذشته (۲۹ مهر) دو زن محجبه الجزایری‌تبار به نام‌های «امل» و «کنزه» در نزدیکی مجموعه برج ایفل، هدف حمله با سلاح سرد قرار گرفته و مجروح شدند. مهاجمین در حین حمله از عبارات نژادپرستانه و توهین‌آمیز استفاده می‌کردند.

دیدبان اسلام‌هراسی وابسته به دانشگاه الازهر مصر نیز در بیانیه‌ای این گونه حملات را به شدت محکوم و تأکید کرد که مسلمانان جزئی از جامعه فرانسه هستند و باید از حق و حقوق برابر بهره‌مند باشند.

دادستانی فرانسه نیز تایید کرد که دو زن در منطقه فلکه مارس با چاقو مجروح شده و دو زن  مهاجم نیز برای بازجویی بازداشت شده‌اند.

یکی از قربانیان به نام «کنزه» به خبرگزاری فرانسه گفت که در نزدیکی برج ایفل در حال پیاده‌روی بودند که چند سگ رها شده به آن نزدیک می‌شوند و در حالیکه از صاحبان سگ‌ها می‌خواهند آن‌ها رو دور کنند، هدف حمله با سلاح سرد و ضرب و شتم قرار می‌گیرند.

او گفت: «خواهر و خواهر زاده‌ام چادر به سر داشتند و با نزدیک شدن سگ‌ها، بچه‌ها ترسیده بودند، بنابراین به صاحبانشان گفتیم که سگ‌ها را دور کنند.»

در این حمله «امل» ۱۹ ساله دچار آسیب با چاقو و ضرب و شتم قرار گرفته و «کنزه» ۴۰ ساله نیز  به علت ضربات مشت و لگد، آسیب دیده است.

از هفته گذشته به دنبال قتل یک معلم فرانسوی، بار دیگر فشارها علیه مسلمانان و نهادهای اسلامی در فرانسه افزایش پیدا کرده است.

منبع: فارس
انتهای پیام/

کد خبر: 1078220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =